به گزارش پارس به نقل از تسنیم، طبق اعلام دولت و براساس توافق بانک مرکزی و وزارت صنعت از امروز پرداخت وام 25 میلیون تومانی خودرو در نمایندگی های شرکت های خودروساز آغاز می شود.

 

در این طرح فروش متقاضیان می‌توانند از امروز تا اردیبهشت سال 95 با مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های مجاز نسبت به خرید دستگاه موردنظر اقدام کرده و بخشی از بهای دستگاه را به صورت نقد و مابقی را حداکثر تا 250 میلیون ریال (که بیش از 80 درصد بهای آن نباشد) در قبال ارایه اسناد تجاری ( اقساط حداکثر 84 ماه با احتساب سالانه 16درصد به صورت چک یا سفته) به نمایندگی مجاز پرداخت نمایند. در ادامه، خودروساز اسناد تجاری دریافتی از مشتریان را ظهر‌نویسی نموده و به بانک های عامل ارایه می‌کند. بانک‌های عامل اسناد تجاری ارایه شده از سوی خودروساز را که سررسید آنها کمتر از چهار سال باشد، با نرخ 16 درصد خریداری نموده و مبلغ موردنظر را به حساب خودروساز واریز می‌کنند.

 

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان اینکه طرح فروش خودرو در قالب تسهیلات 25 میلیون تومانی از امروز در بیش از 800 نمایندگی مجاز گروه صنعتی ایران خودرو در سراسر کشور به اجرا در می اید افزود : براساس این طرح خودروهای با قیمت کمتر از50 میلیون تومان به متقاضیان خرید خودروهای ساخت داخل واگذار می شود .

 

وی گفت : متقاضیان پس از تکمیل مراحل ثبت نام حداکثر در یک دوره زمانی یکماهه خودرو انتخابی شامل خودروهای گروه پژو 405 و 206 ، گروه سمند ، تندر 90 دستی و اتومات ، رانا ، دنا ، پارس سال همچنین پیکاپ تندر و وانت اریسان را تحویل خواهند گرفت .

 

خان کرمی افزود : متقاضی خرید خودرو 20 درصد قیمت محصول تا سقف 25 میلیون تومان بصورت پیش پرداخت و اینترنتی به حساب ایران خودرو واریز می کند و 80 درصد باقیمانده وام خواهد بود که متقاضی خودرو متناسب با تعداد چک صادره در اقساط 3 ، 4 و 6 ماهه نسبت به خرید خودرو اقدام می کند . ایران خودرو در حال حاضر حدود 30 هزار دستگاه خودرو اماده تحویل دارد .

 

همچنین معاون بازاریابی و فروش شرکت سایپا هم با بیان اینکه زیرساخت های سیستمی برای فروش خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی اماده شده است، گفت : 650 نمایندگی مجاز گروه خودروسازی سایپا در سراسر کشور از ساعت 8.30 دقیقه صبح فردا  تا پایان اردیبهشت 95 اماده فروش خودروهای خانواده پراید ، تیبا ، تندر ، پارس تندر ، برلیانس ، اریو ، وانت ریچ ، زامیاد و شوکا مطابق این طرح به متقاضیان هستند  .

 

تقی زاده افزود : متقاضیان متناسب با تعداد چک صادره در دوره های زمانی مشخص می توانند اقدام به ثبت نام و خرید خودرو مورد نظر نمایند و ما 60 درصد از محصولات تولیدی خود را به اجرای این طرح اختصاص داده ایم.

 

وی گفت : هر متقاضی با یک کد ملی امکان یک ثبت نام را دارد که توسط بانک مرکزی رصد می شود و هر شخص فقط برای یکنفر می تواند چک ضمانت بدهد و متقاضیان لازم است هنگام مراجعه به نمایندگی های مجاز سایپا علاوه بر چک ، اصل کپی شناسنامه و کارت ملی را بهمراه داشته باشند.

 

تقی زاده با بیان اینکه خودرو 30 روز پس از تائیدیه بانک به متقاضی تحویل خواهد شد تصریح کرد : متقاضیان فقط به نمایندگی های مجاز و سایت رسمی سایپا بعنوان تنها گزینه های ثبت نام مراجعه و ضمن واریز وجه به حساب سایپا از پرداخت هرگونه وجه اضافی تحت هر عنوانی خودداری و به اگهی ها و پیامک ها اعتنا نکنند .