به گزارش پارس به نقل از خبر ایرانی،‌امروز خبر رسید شعبه ای از رستوران معروف کی‌اف‌سی که در غرب تهران افتتاح شده بود، چند روز پس از شروع به کار، پلمپ شد البته مدیرعامل رستوران کی‌اف‌سی در تهران پلمب این مرکز عرضه فست‌فود را ناشی از سوءتفاهم به‌دلیل تشابه اسمی با کی‌اف‌سی آمریکا عنوان کرد! به گزارش ستاره‌ها، پس از مذاکرات هسته ای اخبار زیادی از آمدن مارک های خارجی به ایران آمد، از «کی اف سی» تقلبی تا دیور و «سفورا» که یکی از معروف ترین مارک های لوازم آرایش است. چندی پیش ششمین هتلداری بزرگ جهان «آکور» به ایران آمد و 2 شعبه هتل های نووتل و آیبیس خود را در نزدیکی فرودگاه امام افتتاح کرد.

بزرگترین مجموعه هتل این گروه آیبیس است که در 61 کشور 1000 شعبه دارد. در سایت هتل های «آکور» قسمت ایران هم ساخته شده است. آکور در 45 سال اخیر 3600 هتل را مدیریت کرده است. این گروه هتلداران فرانسوی در 96 کشور جهان هتل دارند.

اما غیر از این سفورا، برند محبوب لوازم آرایش فرانسوی، قرار است از اوایل سال میلادی بعدی یعنی دی ماه در ایران شعبه باز کند. این برند 45 ساله در کشور های آمریکا، استرالیا، برزیل، دانمارک، کانادا، چین، چک، اسپانیا، فرانسه، یونان، ایتالیا، مالزی، مکزیک، لهستان، پرتغال، رومانی، سنگاپور و ترکیه شعبه دارد. «سفورا» بخشی از کنسرسیون صنایع لوکس «ال‌وی‌ام‌اچ» است.

با باز شدن شعبه «سفورا» در ایران این برند اولین شرکت لوازم آرایشی می شود که به طور مستقیم در ایران سرمایه گذاری می کند.

رویترز دراین باره نوشته: «سفورا که حدود 2000 هزار شعبه در دنیا دارد علاقه زیادی دارد که شعبه ای در ایران، کشوری که در آن علاقه زیادی به لوازم آرایش وجود دارد تاسیس کند. با جمعیتی حدود 80 میلیون نفر، ایران بازار 3.5 میلیارد یورویی لوازم آرایشی دارد؛ دومین بازار بزرگ لوازم زیبایی در خاورمیانه. برخی منابع گفته اند که سفورا مشغول نهایی کردن مذاکراتش با شریک ایران‌اش است.

مسوولان سفورا اظهار نظر دراین باره را رد کرده اند.

رویترز همچنین نوشته است که ده ها مدیر از ال‌وی‌ام‌اچ در 2 ماه اخیر به ایران آمده اند، مدیرانی از دیور، لویی ویتون و بولگاری هم ماه آینده به ایران خواهند آمد. همچنین یک گروه تجاری فرانسوی، شامل 80 مارک لوکس هم قرار است در پاییز به ایران بیاید.

مارک های معروف زیادی مانند شنل، گوچی و... اعلام کرده اند منتظر هستند تا ببینند روابط جهانی ایران چگونه خواهد شد و پس از آن درباره ورود رسمی به بازار تصمیم می گیرند.

مدیر اجرایی دیور در رابطه با حضور رسمی در ایران گفت: ما باید ببینیم چه چیزهایی از لحاظ سیاسی تغییر می‌کنند و شرایط خرده فروشی را هم در نظر بگیریم. این یک موضوع کوتاه مدت نیست ولی مسائل می توانند سریعا تغییر کنند.

گفتنی است سایتی سوئیسی که برای توریست ها محل اسکان اجاره می کند هم چندی پیش برای تورسیت های خارجی که می خواهند به ایران بروند قسمتی راه انداخت که بتوانند مکانی را برای سفر به ایران اجاره کنند. قیمت اتاق های اجاره ای از 20 تا 300 پوند است.

کی‌اف‌سی جعلی در تهران

چند روز پیش رستورانی به اسم کی اف سی حلال در ایران باز شد، البته این رستوران امروز پلمب شد. این رستورانی که در ایران باز شده بود شعبه یک شرکت ترکیه ای به اسم «کی‌اف‌سی حلال» بود نه کی‌اف‌سی آمریکایی. در سایت «کی اف سی» هم خبری از شعبه داشتن در ایران نیست.

 

البته مدیر عامل شرکت کی‌اف‌سی حلال با تایید ترکی بودن شرکتش گفته است: آنچه مسلم است سهام داران کی‌اف‌سی حلال ترکیه مسلمان هستند و اساساً با هدف فرانچایز در کشورهای اسلامی این کمپانی را تشکیل داده اند. ما هم از یک سو نیاز داشتیم به دانش و تکنولوژی فرانچایز که بسیار کارآفرین است و می تواند ارز آوری بالا و اشتغال زیادی برای کشور ما داشته باشد و از سوی دیگر نمی خواستیم با کی‌اف‌سی به عنوان یک برند آمریکایی کار کنیم .

هم به دلیل قوانین و محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد و هم اینکه ما هم به عنوان یک ایرانی مسلمان تمایل داریم با کمپانی ای کار کنیم که مسلمان باشند و برای مسلمانان دنیا برنامه داشته باشند.

البته سایت های ترکی چیزی خلاف این نوشته اند، سایت وطن ترکیه هفته پیش نوشته بود شعبه ای از «کی‌اف‌سی» آمریکایی به اسم «کی‌اف‌سی حلال ایران» قرار است در ایران باز شود.