به گزارش پارس به نقل از مرکز ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ پیمان سنندجی در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به عملکرد یکساله خود پرداخت و گفت: بدون عمل به تعهد سازمان های دولتی نمی توان مشکلات اتوبوس های سی ان جی سوز و مینی بوس های فرسوده را حل کرد.

وی اظهار کرد: موضوع شرکت واحد از جمله موضوعات حساس در مدیریت شهری است که همواره مورد توجه شخص شهردار و نیز اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران بوده است.

سنندجی ادامه داد : یکی از اقداماتی که در این شرکت به عنوان یک اقدام بنیادی انجام شده تغییر رویکرد در خصوصی سازی بوده که منجر به بروز ناوگان جدید شده است که اگر همان روند سابق جریان داشت امروز بسیار بیشتر از اعتبار جاری 500 میلیارد تومان مورد نیاز بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت اتوبوسرانی از 18 هزار نفر پرسنل به هشت هزار و 200 نفر رسیده که اگر همان 18 هزار را دارا بودیم تصور کنید چه اعتبار جاری مورد نیاز بود.

مدیر عامل شرکت واحد اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 95 درصد اتوبوس ها و نیز بیش از 85 درصد خطوط به بخش خصوصی واگذار شده است و ما هیچ اتوبوس تک کابینی در اختیار خودمان نداریم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات شرکت واحد نصب برنامه زمان بندی اتوبوس ها در تمام ایستگاه ها بوده است.

سنندجی خاطرنشان کرد: امروز صورت های مالی این شرکت نشان می دهد که ما هیچ بدهی نه به پرسنل و نه به سازمان امور مالیاتی و بیمه ها و غیره نداریم؛ سازمانی که از سال 79 بیش از 55 میلیارد تومان بدهی داشت و امروز بدهی های این سازمان صفر است.

وی تاکید کرد: موضوعی که ما را ناراحت می کند عدم نوسازی ناوگان است به گونه ای که سال گذشته ما هفت هزار و 500 دستگاه اتوبوس داشتیم و امروز شش هزار و 450 دستگاه داریم یعنی یک هزار دستگاه کمتر از سال قبل و این در حالی است که در مدل خصوصی سازی اتوبو سهای با سن بیش از هشت سال باید از رده خارج شوند.

سنندجی ادامه داد: هم اکنون 200 دستگاه اتوبوس دو کابین یورو چهار وارد تهران شده که البته در این مورد هم ما فقط 6 ماه مشکل ترخیص از گمرک را داشتیم .

وی اظهار کرد: ما هم اکنون در حال راه اندازی دو خط اتوبوس برقی هستیم و همچنین در راستای مصوبه شورا در بحث نوسازی، توانسته ایم تا همین امروز 350 دستگاه اتوبوس از 400 دستگاه مقرر را نوسازی کنیم.

سنندجی افزود: سال قبل نیز 500 دستگاه اتوبوس را نوسازی کردیم که در همین زمینه 84 دستگاه اتوبوس هم در مهر ماه بازسازی کردیم که با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی گام بزرگی بوده است.

وی خاطرنشان کرد : در کنار این ما راه اندازی اتوبوس های هیبریدی را نیز در دستور کار داریم که از مهر ماه شروع به کار می کنند.

مدیر عامل شرکت واحد همچنین با اشاره به موضوع تست مخازن اتوبوس های گاز سوز بیان کرد: بر اساس مصوبه شورا تمام اتوبوس های گاز سوز تست شد و مخازن سی ان جی بیش از 300 دستگاه اتوبوس با هزینه شرکت واحد تعویض شد اما برای مابقی بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که اعتبارات تست و تعویض مخازن سی ان جی بر عهده دولت است که به شهرداری مجبور شد تقبل کند .

**نوسازی مینی بوسهای فرسوده نیاز به تعهد دولت دارد

سنندجی در ادامه گزارش خود به موضوع مینی بوس های فرسوده اشاره کرد و گفت: امروز هزار دستگاه مینی بوس در تهران در حال تردد هستند که نه نوسازی می شوند و نه می توان آنها را حذف کرد در حالی که نه دولت ، نه سازمان محیط زیست و نه ستاد مدیریت سوخت به تعهدات خود عمل نکردند و تنها شهرداری تهران بوده که بر اساس مصوبه شورا 20 میلیون تومان برای نوسازی هر دستگاه مینی بوس اعتبار تخصیص داده اما آیا با 20 میلیون تومان می شود مینی بوس نوسازی کرد.

وی یادآور شد: شرکت واحد از سازمانی با 30 بند 30 ساله حسابرسی در سنوات گذشته به سازمانی با یک بند ماده 141 تبدیل شده و این یکی از افتخارات شورای اسلامی شهر تهران است./ایرنا