به گزارش پارس، احمد سمیعی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلات تولید باعث شده تا هزینه تمام شده کالاها برای تولیدکننده افزایش پیدا کند، اظهارداشت: در سایر کشورها دولت با اعمال معافیت های مالیاتی و پرداخت تسهیلات، حتی هزینه های حمل و نقل تولیدکنندگان خود را پرداخت می کنند اما تولیدکننده ایرانی حمایتی از سوی دولت نمی شود.

وی با بیان اینکه امروز تولیدکنندگان با هزینه های سربار زیادی روبه رو هستند، افزود: راه برون رفت از تحریم های داخلی برون سپاری دولت از بخش خصوصی و توجه به تولید داخل است.

این تولیدکننده کاشی و سرامیک اضافه کرد: در شرایط فعلی تولید در رکود قرار دارد البته دولت صحبت هایی مبنی بر کاهش نرخ تورم عنوان می کند اما این کاهش نرخ به دلیل کمبود تقاضا در بازار اتفاق افتاده است .

سمیعی با تأکید بر اینکه لغو تحریم های بین المللی تمام مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف نمی کند، اظهارداشت: باید به صورت جدی مشکلات داخلی بخش تولید برطرف شود تا در ادامه آن امکان تولید محصولات با قیمت مناسب فراهم شود.

وی با گلایه از اینکه هم اکنون اگر واحد تولیدی ماهانه قبض گاز یا برق خود را پرداخت نکند مشمول جرایم خواهد شد، گفت: با تداوم وضعیت فعلی امکان رشد واحدهای تولیدی وجود ندارد.