به گزارش پارس به نقل از فارسسعید شیرکوند اظهار داشت: شرکت‌های بزرگی که در زمینه گردشگری فعال هستند، مانند هتل‌سازها و هتلدارهای بزرگی که صاحب برند محسوب می‌شوند، برای سرمایه‌گذاری در داخل ایران ابراز علاقه کردند.

وی تصریح کرد: به‌جز دو شرکت بزرگ آمریکایی، باقی شرکت‌های بزرگ اروپایی، آسیایی، آمریکای شمالی مانند کانادا و ... برای فعالیت در این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: این سرمایه‌گذاران خواهان این هستند که ارتباط خود را در زمینه گردشگری در ایران بیشتر کنند؛ در این خصوص، ملاقات و جلسات زیادی با مقامات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین با اتاق بازرگانی برگزار شده است.

شیرکوند ادامه داد: وزارت امور خارجه نیز تلاش‌های زیادی انجام داده است و پیرو آن توانستیم زمان صدور ویزا را برای ورود توریست‌ها و سرمایه‌گذاران به کمتر از 48 ساعت برسانیم.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: همچنین صدور ویزاهای فرودگاهی نیز به زمان کمتر از یک ماه رسیده است که همکاری وزارت امور خارجه در این خصوص قابل تقدیر است.

شیرکوند در خصوص اینکه تاکنون از سرمایه‌گذار خارجی در کشور استفاده شده است یا خیر، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه توریستی و گردشگری آژانس‌هایی هستند که وارد شدند؛ در مقطعی در کشورمان که شرایط بین‌المللی حاکم بر منطقه خیلی تصویر تلخی را نشان می‌داد و ناآرامی‌هایی که در منطقه وجود داشت و همه کشورهای حاشیه‌ای ما در ناامنی به سر می‌بردند، با استفاده از قطارهای گردشگری که کل مسیر ایران را زمینی طی می‌کردند، توریست‌ها از غرب کشور وارد می‌شدند و تا شیراز می‌رفتند.

وی تصریح کرد: این نوع سفر، پیامی امنیتی بود که ایران به توریست‌های دنیا می‌داد و همین بس که امنیت کامل در کشورمان است و اینکه گردشگران خارجی به‌راحتی می‌توانند وارد ایران شوند.

عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران افزود: در حال حاضر نیز بسیاری از آژانس‌های بین‌المللی، ایرلاین‌ها و... علاقه زیادی به حضور در ایران نشان می‌دهند؛ اما ما علاقه داریم این شرکت‌ها در ایران سرمایه‌گذاری کنند و برندهای مهم مذاکراتی که انجام دادند، را عملیاتی کنند.

شیرکوند ادامه داد: در ادامه هتل‌های ما تحت نام این برندها قرار گیرد و اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توان گفت توانسته‌ایم موانع را پشت سر بگذاریم.