به گزارش پارس به نقل از مهر، سلبعلی کریمی درباره آخرین وضعیت تولید نفت و گاز طبیعی در مناطق مرکزی ایران، گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری تاکنون به طور متوسط روزانه ۲۳۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در مناطق مرکزی ایران تولید شده است.
 
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اعلام اینکه میزان تولید گاز روزانه چهار میلیون مترمکعب بیش از برنامه تکلیفی شرکت ملی نفت در مناطق مرکزی کشور بوده است، تصریح کرد: در این مدت با در اختیار داشتن ۱۳ دستگاه دکل حفاری، عملیات تعمیر و حفاری ۱۰ حلقه چاه پایان یافت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر مدت زمان انتظار دکل به میزان قابل توجهی کاهش یافته و عملکرد حفاری بهبود یافته است.
 
این مقام مسئول از تولید روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت تا سال آینده در مناطق مرکزی ایران خبر داد و اظهار داشت: با بررسی و رفع موانع تولید نفت در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب میزان تولید نفت در غرب کشور تا سال آینده به ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
 
کریمی با اشاره به احتمال لغو تحریم‌های نفتی ایران توضیح داد: با توجه به شرایط دوران پسا تحریم باید به سمت استفاده ازدانش و تکنولوژی روز حرکت کنیم و استفاده از امکانات بومی، درون سازمانی و مشارکت کارکنان از زیرساخت‌های توسعه و تحول قرار بگیرد.