به گزارش پارس به نقل ازخبرگزاری مهردر نخستین روزهای ماه مبارک رمضان سال جاری حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه با دعوت خبرنگار مهر میهمان سفره افطاری یک خانواده زندانی شد. این خانواده ۲ متهم داشت یکی پدرخانواده و دیگری مادر خانواده که هر دو به دلیل ارتکاب جرمی در زندان به سر می بردند. با دستور معاون اول قوه قضائیه آن شب مادر تحت الحفظ از زندان راهی خانه شد تا شبی را با ۴ فرزندش باشد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای بعد از گفتگو با خانواده و خواهر زندانی که همسر شهید هم بود و مسئولیت نگهداری بچه ها را برعهده داشت از کم و کیف زندگی و مشکلات این خانواده مطلع شد و قرارشد اقدامات لازم را برای مرخصی این زندانی و بررسی پرونده برای مطرح شدن در کمیسیون عفو در دستور کار قرار ذهد. اما نکته قابل تامل این بود که این مادر بعد از آزادی نمی توانست در آپارتمان ۴۵ متری خواهر زندگی کند چون جای زندگی ۱۰ نفر نبود. برای همین معاون اول قوه قضائیه از محسن نصیری رئیس انجمن حمایت زندانیان مرکز خواست تا هزینه تامین مسکن این خانواده را تامین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر پس از بررسی این پرونده خبرهای خوشی برای این خانواده زندانی داریم. اول اینکه با اقدامات انجام شده توسط حجت الاسلام محسنی اژه ای مادر خانواده تا پایان محکومیت خود می تواند از مرخصی استفاده کند. و خبر خوش دوم این بود که انجمن حمایت زندانیان مرکز با تامین ۲۰ میلیون تومان از خیرین هزینه ودیعه مسکن این مددجو در نزدیکی خانه خواهرش (به دلیل رسیدگی و نظارت بر احوالات خواهر) تامین کرد.