به گزارش پارس به نقل از فارس، در بیشتر ادیان روزه‌داری در روزها یا ماه‌هایی از سال یک اصل است تا از این طریق سلامت جسم و روح تامین و عادات نامناسبی که طی سال به روزمرگی تبدیل شده‎اند از بین رفته و همچنین فقرا و نیازمندان را هم دریابیم.

از فواید روزه‎داری که بگذریم، کمیته امداد امام خمینی (ره) دستاورد مهم و ارزشی انقلاب اسلامی در کشور اسلامی ما است که با ارزش‌گذاری به‌موقع و به‎دور از ریا و خودنمایی سعی در کمک و همراهی با نیازمندان و فقرا را دارد که مطمئناً این تلاش‌ها در سال‌های بعد انقلاب به‌خوبی بر همه نمایان و امروز  کمتر کسی را می‎توان یافت که از غذا، مسکن، بهداشت، آموزش بی‌نصیب مانده باشد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از این نهادهای همراه با نیازمندان است که در سال‌هایی که کشور با انواع تحریم‌های رنگارنگ دست‌وپنجه نرم می‌کرد، همراه و همدم مستمندان و نیازمندان بوده و هیچ‌گاه آنان را تنها نگذاشته و به‌طور دائم و شبانه‌روزی سعی در از بین بردن فقر به‌طور کلی دارد که آمارهای این نهاد از خودکفایی مددجویانش، این مهم را تاکید و تایید می‌کند.

این نهاد ارزشی طرح‌های مختلفی را در طول سال با توجه به اعیاد، جشن‌ها و مناسبت‌ها در تقویم کاری خود دارد که نقش بی‌بدیل مردم ولایی کشور در تاثیرگذاری این طرح‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.

تیمور طهماسب‌پور در گفت‌وگو با فارس در حاشیه بازدید از خانواده‌های زیرپوشش طرح مفتاح‌الجنه در رامسر، گفت: درآمدهای ما در سرفصل‌های مشخص تقسیم و برنامه‌ریزی شده که صدقات یکی از آنها است که با 520 هزار مشترک صندوق صدقات در مازندران، در مجموع به‌طور میانگین 15 میلیارد ریال درآمد ماهیانه جمع‌آوری می‎شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اختصاص دیگر سرفصل‌های کمیته امداد در زمینه‌های مختلفی مانند جهیزیه، مسکن، ساختمان و ...، ادامه داد: در سال گذشته، درآمد اکرام و ایتام 12 میلیارد تومان شد که مطمئناً تلاش ما بر بررسی و نظارت مستقیم از خانوارهای زیرپوشش است تا بتوانیم تا حد ممکن احتیاجات آنها برآورده شود.

این مسئول در مورد برنامه‌های ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: حدود 18 برنامه جشن رمضان را در سطح استان برنامه‎ریزی کردیم که این جشن‎ها از گلوگاه تا رامسر برگزار می‎شود و برگزاری مرحله‎ای برنامه‎های افطار و اطعام‎دهی و همچنین توزیع سبد غذایی به‎صورت مرحله‎ای انجام می‌شود و مسلماً هرچه مردم بیشتر در کنار ما باشند، ما هم اقدامات بهتر و بیشتری را انجام داده که برنامه‎های سال گذشته استان بر این نکته تاکید دارد.

طهماسب‎پور پیرامون طرح مفتاح‎الجنه هم اینگونه اظهار کرد: در طرح مفتاح‎الجنه نیز بنده در تمامی شهرستان‎های استان حضور پیدا کرده و به همراه مسئولان شهرستانی از خانوارهای زیرپوشش بازدید و با کمک و همراهی مسئولان هر شهرستان تلاش می‎شود مشکلات خانواده‎ها برطرف شود.

وی یادآور شد: مثل همیشه تلاش می‌کنیم تا حامی برای خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد، در داخل و یا خارج استان پیدا کرده تا از مشکلات این خانوارها تا حد زیادی کاسته شود و با این روش، این خانواده‌ها در هیچ زمانی تنها نیستند و پشتیبان مناسبی را برای خود داشته تا مشکلات‌شان را با همراهی به‌موقع حامیان خود برطرف کنند.

در این بازدید میدانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از 5 خانوار زیرپوشش بازدید به‌عمل‌آورده که در این بازدید، سبد غذایی به ارزش 800 هزار ریال به آنها اهدا شد.