پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- معاون وزیر صنعت و رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اگر شکایتی از کیفیت خدمات پس از فروش خودروهای داخلی یا کیفیت این خودروها به سازمان حمایت منعکس شود، موظف به رسیدگی هستیم.

محمود نوابی معاون وزیر صنعت و رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: هر آنچه در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو یا سایر قوانین مرتبط با خودرو و سایر کالاهای صنعتی آمده، لازم‌الاجراست.

وی افزود: اگر مالک خودرویی به سازمان حمایت شکایت کند که به ‌دلیل طولانی شدن فرایند تعمیر خودروهای دارای گارانتی در شرکت‌های خودروسازی متحمل ضرر و زیان شده، هزینه خواب خودرو قابل پیگیری و پرداخت به مشتری است.

وی اضافه کرد: براساس قانون حمایت از مصرف‌کنندگان و قانون ارتقای کیفیت خودرو و کالاهای صنعتی سازمان حمایت می‌تواند بر حوزه تولید، فروش و خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی نظارت کند. اما اینکه در شرایط کنونی نظارت بر بهبود کیفی خودروهای داخلی در اولویت‌های این سازمان است، موضوع دیگری است. 

معاون وزیر صنعت و رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد وضعیت کنونی کیفیت خودروهای داخلی گفت: اکنون گزارش‌های ماهانه وضعیت کیفی خودروهای داخلی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و شرکت‌های خودروسازی ارایه و کیفیت خودروهای داخلی نیز هر دو هفته یک‌ بار با حضور وزیر صنعت درجلسه شورای سیاستگذاری خودرو بررسی می‌شود.

نوابی افزود: در زمینه کیفیت خودروهای داخلی نسبت به گذشته وضعیت بدتری نداریم اما هنوز کیفیت این خودروها مطلوب نیست و خودروسازان موظف به ارایه خودرو باکیفیت مناسب و ارایه خدمات فروش و پس از فروش مناسب هستند. 

وی اضافه کرد: بیشتر نظارت‌های این سازمان بر کیفیت و خدمات فروش و پس از فروش خودروها با شکایت‌های مشتریان مرتبط است و گزارش‌ها و شکایت‌های مردم در این زمینه را پیگیری می‌کنیم.