به گزارش پارس به نقل از تسنیم با افزایش قیمت و تک نرخی شدن بنزین به هر لیتر 1000 تومان، برای مصرف بنزین 700 تومانی باقی مانده در کارت‌های سوخت مهلت زمانی تعیین شد.

طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران دارندگان این سهمیه تا پایان شهریور ماه زمان برای استفاده از بنزین 700 تومانی داشتند اما در شرایطی که تولید بنزین در پالایشگاه‌های کشور کاهش و مصرف افزایش چشمگیری یافته است،‌ این ضرب الاجل هم مزید بر علت شده بود تا مصرف بنزین اوج بگیرد.

بر همین اساس بیژن نامدار  زنگنه با اشاره به این که مکاتباتی بین وزارت نفت و معاون اول رئیس جمهوری در ارتباط با تمدید استفاده از بنزین 700 تومانی انجام شده است، گفت: وزارت نفت پیشنهاد داده است تا آخر آبان‌ماه مردم اجازه استفاده از بنزین 700 تومانی را داشته باشند.

وی افزود: اگرچه تاکنون حجم زیادی از بنزین 700 تومانی مصرف شده است، اما توصیه می‌کنیم مردم در مصرف آن عجله نکنند زیرا تا پایان آبان ماه برای استفاده از آن فرصت خواهند داشت.

به گزارش تسنیم، هم اکنون حجم تولید بنزین پایه در کشور روزانه حدود 65 میلیون لیتر در روز است. این در حالیست که متوسط مصرف این فرآورده در روزهای اخیر 77 میلیون لیتر در روز را نشان می‌دهد. در مقابل حجم تولید بنزین در این مدت  حدود چهار درصد کاهش داشته است.

حجم بنزین 700 تومانی ذخیره شده در کارت‌های سوخت همزمان با حذف سهمیه بندی حدود 2.5 میلیارد لیتر بود که اکنون این رقم به کمتر از یک میلیارد لیتر رسیده است