به گزارش پارس به نقل از فارس، پرویز فتاح عصر امروز در جمع مسئولان کمیته امداد اردبیل اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و اقشار آسیب‌پذیر جامعه به خوداتکایی واقعی برسند که در این دولت همه تلاش مدیران، مسئولان و نمایندگان بر زمینه‌سازی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید با پرداخت تسهیلات و ارائه برنامه‌های آموزشی و فنی و حرفه‌ای است.

وی با اعلام اینکه امسال تلاش می‌کنیم تا در بحث اشتغال رکورد بزنیم، تصریح کرد: رویای من این است که همه مددجویان این نهاد به غیر از سالخوردگان و افراد فاقد سرپرست بتوانند به وضعیت مطلوب درآمدی و گذر از فقر برسند که قطعاً در این صحنه جز همت و تلاش راستین در ایجاد فرصت‌های اشتغال چاره‌ای نداریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام اینکه در یک سال گذشته زمینه اشتغال 100 هزار نفر به همت کمیته امداد فراهم شده است، گفت: ما اگر امروز در مذاکرات هسته‌ای ایستاده‌ایم و با تأکیدات مقام معظم رهبری روی آرمان خودمان تأکید داریم به خاطر نه گفتن به خواسته‌های استکبار جهانی بوده که امروز نیز بزرگترین سنگر مبارزه با آمریکا ایجاد فرصت کار و اشتغال مولد است.

فتاح با یادآوری اینکه باید توانمندی‌های اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود، افزود: ما تا زمانی که در سنگر اشتغال و خوداتکایی حضور داریم، دشمن نمی‌تواند ملت ایران را به زانو درآورده و به اهداف پلید خود دست پیدا کند، چراکه ملت ما آن قدر عزیز و قدرتمند است که با راهبری مقام معظم رهبری بتواند تمام معادلات دشمن و حرکت خبیث استکبار را به هم بزند.

وی بزرگترین و شایسته‌ترین جواب برای لغو تحریم‌های دشمنان را بها دادن به مسئله اشتغال و کارآفرینی توصیف کرد و ادامه داد: دولت نیز آمادگی دارد تا در این زمینه از حرکت‌های تحول‌آفرین حمایت کند.

فتاح با بیان اینکه در اعطای تسهیلات و وام باید با دقت و محاسبه دقیق رفتار کنیم، بیان کرد:‌ افراد تحت پوشش ما وضعیت شکننده‌‌ای دارند که اگر تسهیلات نادرستی به آنها اعطا شود، فرد به بدهکاری افتاده و گرفتار می‌شود که از همین رو گاه وام ندادن بهتر از وام دادن نابجاست.

وی خانواده‌های کم درآمد و مستضعف را ولی نعمتان این انقلاب توصیف کرد و گفت: ما به برکت حضور این افراد که گاه عرش را می‌لرزاند در صحنه امیدوارانه حضور پیدا کردیم و تمام تلاشمان بر این است تا اهداف نظام اسلامی با بها دادن به نیازمندی‌های خانواده‌های مستضعف و فقیر جامعه جامه عمل بپوشد.

فتاح در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در جامعه اسلامی ملاک ارزش و جایگاه افراد سر و وضع ظاهری نیست، بلکه استغنای معنوی و روحی آنها است که به یقین با همراهی افراد نیکوکار و خیرخواه می‌توانیم بخشی از نیازهای جامعه خودمان را برطرف کنیم.

وی حمایت حامیان از چهار هزار یتیم را در استان اردبیل در ماه‌های اخیر یادآور شد و افزود: راه حل غلبه بر فقر پرداخت مستمری یا صدقه نیست بلکه ایجاد فرصت‌های اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها است که البته روی این موضوع بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تأکید داریم و باورمان بر این است که این آموزش‌ها می‌تواند بستر اشتغال مولد را فراهم کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بانک‌ها را به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرا خواند و تصریح کرد: این وام‌های قرض‌الحسنه که با رقم پایینی پرداخت می‌شود اسباب برکت زندگی مددجویان ما است که آنها را به شرایط مددکاری رسانده و زمینه توانمندی اقتصادی آنها را به وجود می‌آورد.