به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عباس قائدرحمت عصر امروز در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان لرستان، اظهار داشت: کارآفرینان مصداق خادمان مردم هستند که خداوند در روز قیامت آن‌ها را در زیر سایه عرش خود جای می‌دهد، این افراد در عرصه فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه توانستند یاری‌گر مردم باشند.

وی افزود: این همه فشار و تحریم حق ملت ما نبود، در این دنیای با عظمت مگر ما جز حق و حقوق خود چه چیزی می‌خواستیم، اما بدخواهان نظام، دنیا را منحصر به خود می‌دانستند تا خود حاکم و بقیه مردم برده باشند، اما دوران برده‌پروری گذشته است.

نماینده مردم دورود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت تدبیر به‌خوبی مذاکره کرد و تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای، پایداری مردم و هدایت‌های رهبری، همه دست به دست یکدیگر دادند تا ایران در توافق هسته‌ای به پیروزی برسد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمنان با تفسیرهای غلط از متن توافق، درصدد کارشکنی هستند که ما به آن‌ها هشدار می‌دهیم که مجلس و دولت در سایه ولایت با تمام وجود از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت می‌کنند و از حق و حقوق ملت نمی‌گذرند و نمایندگان مجلس اجازه نمی‌دهند که از متن توافق، تعبیر و تفسیرهای که بر ضرر ملت ایران است صورت بگیرد.

قائدرحمت بیان کرد: مردم به دولت تدبیر و امید رأی دادند تا مشکلات‌شان برطرف شود که این مسئولیت دولت را سنگین می‌کند و امید است که به‌واسطه تعامل سازنده با دنیا، شاهد رشد اقتصادی، کنترل تورم، عبور از رکود و کاهش مشکلات اقتصادی در کشور باشیم.

وی گفت: بر اساس گزارشاتی که ارائه شده، 700 هزار بیمه شده اصلی جدید در کشور ایجاد شده، البته ممکن است کسانی که از کار اخراج شده‌اند، محاسبه نشده باشند و این شاخصی برای  توسعه اشتغال و رفع رکود و بیکاری است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بر اساس چشم‌انداز 1404، باید 20 درصد تولید ناخالص کشور از محل فعالیت‌های کارآفرینی تأمین شود، بنابراین کارآفرینان باید مورد حمایت همه‌جانبه قرار بگیرند و این با شعار محقق نمی‌شود بلکه همه باید کمک کنند.

وی با بیان اینکه دولت موانع پیش‌روی کارآفرینان را برطرف کند، عنوان کرد: نمایندگان مجلس قوانینی را تصویب کنند که در راستای حمایت از تولیدکنندگان باشد.

قائدرحمت با اشاره به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ تولید در جامعه، تصریح کرد: همه ارکان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، یاری‌گر و مروج فرهنگ کارآفرینی در جامعه باشند.

وی مسئله اقتصاد و بیکاری را مهم‌ترین دغدغه و مشکل کشور دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان نتوانستند امنیت ما را تهدید کنند، اما بیکاری می‌تواند.

نماینده مردم دورود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس قانون اساسی دولت باید اشتغال ملت را تأمین کند، اما دولت به‌تنهایی قادر به این کار نیست و باید وظایف حاکمیتی خود را انجام دهد، بنابراین اشتغال‌زایی در جامعه نیازمند حضور جدی و فعالیت کارآفرینان در کشور است.

وی گفت: کار‌آفرینان در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته‌اند و به نوعی در جامعه غریب هستند که باید کار‌آفرینان داخلی و سپس خارجی، مورد حمایت قرار گیرند، و برگزاری این قبیل جشنواره ها، حداقل کاری است که می‌توان در معرفی اهمیت کار‌آفرین در جامعه، الگو‌سازی و حمایت از کار‌آفرینان انجام داد.

قائدرحمت افزود: مهم‌ترین ملاک های انتخاب کار‌آفرینان برتر نو‌آوری، آسیب‌پذیری، آینده نگری، اشتغال، منطقه جغرافیایی و میزان محرومیت منطقه مورد فعالیت بوده است.

وی عنوان کرد: تا زمانی که از اقتصاد دولتی عبور نکنیم و خصوصی‌سازی به معنای واقعی انجام نشود، رونق اقتصادی حاصل نمی‌شود و همیشه اقتصاد با چالشی مواجه است.

نماینده مردم دورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید فضای کسب و کار بهبود یابد،  خود‌کفایی و نگاه به بازارهای جهانی مورد توجه باشد و تعامل سازنده‌ای با دنیا برقرار شود تا به رشد اقتصادی دست یابیم.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از قاچاق کالا در کشور، تصریح کرد: سالانه 40 میلیارد دلار قاچاق کالا از مرزهای کشور انجام می‌شود؛ داعش نتوانست به مرزهای کشور وارد شود، اما قاچاق به‌راحتی صورت می‌گیرد.

قائد‌‌رحمت بیان کرد: نظام پولی و بانکی ما به‌طور جدی مشکل دارد، یک کار‌آفرین نمی‌تواند با سود 28 درصد فعالیت مؤثر و تولید داشته باشد، این درحالی است که در کشورهای اروپایی، میزان بهره‌های بانکی فقط سه درصد است.

وی گفت: لازم است که اقتصاد رقابتی شود و در عرصه اقتصاد، سلطان‌شکنی صورت بگیرد، باید آموزش‌ها، هدفدار و متناسب با نیاز بازار باشد، در حالی‌که این توازن، امروز در کشور برقرار نیست.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به لزوم شفاف‌سازی در ارائه آمارها، افزود: باید مبارزه جدی با فساد در دستور کار قرار بگیرد، کما اینکه روند مبارزه با فساد در کشور راضی‌کننده نیست و مقام‌ معظم رهبری نیز بارها نسبت به این موضوع هشدار داده‌اند.