به گزارش پارس به نقل از ایرنا، علی طیب نیا در حاشیه چهل و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در اتاق بازرگانی ایران برگزارشد، در پاسخ به پرسشی درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر اصلاح قیمت نفت در بودجه 94 به میزان 40 دلار، افزود: چه زمانی که لایحه بودجه را تنظیم می کردیم و چه در زمان حاضر پیش بینی روشن و قطعی نسبت به قیمت نفت نداشته و نداریم.


وی ادامه داد: برخی از نهادهای بین المللی پیش بینی می کنند که نرخ هربشکه نفت از 40 دلار پایین تر و برخی دیگر معتقدند قیمت نفت پس از این دوره، روندی صعودی داشته و احتمالا به 70 دلار برسد.

این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه، به هر حال در شرایطی که هنوز هیچ پیش بینی روشن وقطعی از آینده قیمت نفت وجود ندارد، گفت: در حال حاضر مجموعه کارشناسان در دستگاه های مختلف دولت مشغول مطالعه وبررسی این سناریو ها و برنامه ریزی هستند.


** پیگیری مشکلات بخش خصوصی توسط دولت

وی اظهارداشت: ارتباط دولت با بخش خصوصی طی یک سال و چندماه گذشته مستمر بوده و البته این ارتباط محدود به جلسه امروز نیست و در جلسات شورای گفت و گو و سایر جلسات این ارتباط نزدیک با بخش خصوصی برقرار شده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه موارد و مشکلات بخش خصوصی قابل برطرف شدن است، اظهارداشت: همانطور که طی یک سال و چند ماه گذشته تلاش شده تا بسیاری از مشکلات و محدودیت ها رفع شود، مواردی هم که در جلسه روز جاری مطرح شد در دولت پیگیری می شود.


** نرخ مالیات سال آینده افزایش نمی یابد

وی در پاسخ به این پرسش که دغدغه بخش خصوصی افزایش مالیات برای سال آینده است، گفت: دولت به هیچ وجه بنا ندارد که نرخ مالیات را برای سال آینده افزایش دهد.

طیب نیا افزود: تلاش می شود تا افرادی که تا کنون از پرداخت مالیات طفره می رفتند و از روش های مختلف برای فرار مالیاتی استفاده می کردند در سال آینده مشمول شوند و باتوسعه پوشش مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی درآمد بالاتری را برای دولت دریافت کنیم اما به هیچ وجه افزایش نرخ به ویژه برای بخش های تولیدی مد نظر دولت نیست.