پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می‌تواند پنج میلیون پردرآمد را به‌راحتی شناسایی و آنها را از فهرست يارانه بگيران حذف نمايد.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشيه نمايشگاه مطبوعات در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» گفت: مجلس پيشنهادات خود در زمينه حذف پردرآمدها را در جلسات كميسيون برنامه مجلس و جلسات كارشناسي و مركز پژوهشها به دولت منتقل كرده است. 

وي افزود: البته ما بر اين باوريم كه دولت چاره اي جز اين ندارد كه پردآدها را از فهرست پرداخت يارانه حذف نمايد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اين سوال كه با وجود اينكه دولت نمي تواند پردرآمدها را حذف نمايد چرا مجلس دولت را به اين موضوع مكلف كرد گفت: اگر يادتان باشد قبل از مصوبه مجلس، آقاي طيب نيا گفتند كه «10 ميليون قشر پردرآمد را شناسايي كرديم» و لذا بر اين اساس مجلس، اين روش را مصوب كرد و لذا خوب است اين سوال را از وزير محترم امور اقتصادي و دارايي سوال كنيد.

تاجگردون خاطرنشان ساخت: مواضع آقاي رييس جمهور و دولت نشان مي دهد كه به هر دليلي دولت تمايل ندارد در مورد حذف هيچ فردي از يارانه گيران ورود داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درخصوص عدم تراز پرداخت يارانه ها و منابع گفت: تصور مي كنم اگر منابع دولت كم نشود بتواند به تعهداتي كه در قانون تعيين شده عمل نمايد ولي در صورتي عدم تامین منابع و تعیین سقف پرداخت احتمال مي رود خلاف قانون اتفاق ‌افتد.