به گزارش پارس به نقل از مهر، وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام اینکه برنامه ریزی هایی برای اصلاح وضعیت فعلی سیستم بانکی کشور صورت گرفته که به صورت گام به گام اجرا خواهد شد گفت: برای خروج از رکود فعلی اقتصاد، تورم باید مهار شود.

با اعلام اینکه برنامه ریزی هایی برای اصلاح وضعیت فعلی سیستم بانکی کشور صورت گرفته که به صورت گام به گام اجرا خواهد شد گفت: برای خروج از رکود فعلی اقتصاد، تورم باید مهار شود.خبرنگار مهر، علی طیب نیا گفت: برنامه ای برای اصلاح وضعیت سیستم بانکی کشور طراحی شده که با عملیاتی شدن آن مشکلات ناشی از عدم اجرای دستورات از سوی نظام بانکی رفع می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تاثیر رکود بر کاهش نرخ تورم در ماه های اخیر اظهارداشت: این موضوع را به این صورت نمی پذیرم به دلیل اینکه تورم یکی از دلایل پیدایش رکود اقتصادی محسوب می شود، بنابراین لازمه رشد اقتصادی ایجاد یک محیط باثبات است.

طیب نیا افزود: برای خروج از رکود فعلی اقتصاد باید تورم مهار شود، البته مشکلاتی در بخش تولید وجود دارد که باید این مشکلات نیز در اولین فرصت ممکن رفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال تدوین برنامه ای جامع برای حل مشکلات بخش تولید کشور هستیم که با انجام این مهم، زمینه برون رفت از رکود اقتصادی فعلی فراهم می شود.

وزیر اقتصاد درباره علت عدم اجرای برخی دستورات اقتصادی از سوی سیستم بانکی، گفت: باید توجه داشت بحث اجرایی نشدن دستورات توسط سیستم بانکی مطرح نیست، بلکه باید اصلاح جامعی در وضعیت کل نظام بانکی کشور صورت گیرد.

طیب نیا تاکید کرد: برای اصلاح وضعیت فعلی سیستم بانکی کشور، برنامه ریزی هایی انجام شده که اجرای آن گام به گام صورت خواهد گرفت.