به گزارش پارس به نقل از مهر، جلسه هیات دولت عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد و اعضای دولت مهم ترین مسائل روز کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در این جلسه، گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص تحلیل بازار سرمایه ارایه شد.

هیات وزیران در اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی و تقویت خصوصی سازی با تاکید بر لزوم تناسب کامل بین رشد متغیرهای بازار سرمایه و عوامل بنیادی و متغیرهای کلان و استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی فعالیت های اقتصادی و بنگاه های تولیدی نسبت به واگذاری بخشی از سهام شرکت های قابل واگذاری به بخش خصوصی واقعی و کاهش تمرکز در مالکیت و سهم بازار تصمیم گیری کرد.

پیش از این، میرعلی اشرف پوری حسینی رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اعلام اینکه ۱۲.۷ درصد از ۱۵۱ هزار میلیارد تومان خصوصی سازی طی ۱۲ سال گذشته به بخش خصوصی واقعی انجام شده است، از ارایه نامه هایی توسط وزرای دولت قبل مبنی بر ابطال خصوصی سازی خبر داده بود.

وی توضیح داده بود: از روند ۱۵۱ هزار میلیارد تومان حدود ۵۱ هزار میلیارد تومان در عرصه رقابت واگذار شده که بخشی به خزانه واریز شده و بقیه عرضه سهام به صورت غیررقابتی در دو بخش سهام عدالت و رد دیون به دستگاه های طلبکار واگذار شده است. در عین حال ۲۶ هزار میلیارد تومان در فضای رقابتی بابت سهام عدالت، ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به دستگاه های طلبکار در فضای غیررقابتی واگذار شده است.

پوری حسینی تصریح کرده بود: ۳۴ درصد رقم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در فضای رقابتی، ۲۹.۵ درصد در فضای غیررقابتی واگذار شده و ۳۶ درصد واگذاری هنوز قطعی نشده است.