به گزارش پارس به نقل از فارس، هفته ای که گذشت بدون رویداد خبرساز و داغ سپری شد؛ زیرا اهالی فناوری اطلاعات و ارتباطات خود را برای بزرگترین رویداد IT سال آماده می کنند.

۵ شنبه آغاز نوزدهمین نمایشگاه الکامپ است و تقریبا همه اهالی IT را می توان در آن یافت. اما صرف نظر از رویداد بزرگ الکامپ، در هفته ای که گذشت یادآوری مجدد دو خبر خالی از لطف نیستند.

نخست؛ ماجرای قبوض همراه اول که این هفته وارد فاز جدیدی شد و این اواخر این احساس که قبوض همراه اول زود به زود صادر می شود، بسیار محسوس تر شده است. زیرا همراه اول علاوه بر اینکه مدتی است ماهانه قبض ها را پیامک می کند؛ این ماه به دلیل یک اشتباه نوشتاری یک قبض را دو بار پیامک کرد و در مدت مهر تا آذر سه قبض برای مردم پیامک شد و این موضوع بار دیگر در بوق گلایه مردم از قبوض زود به زود و ابهام گران شدن تعرفه ها دمید.

دوم؛ اجرای طرح کشوری پایش نظارت بر بازار ICT بود که اعلام شد در اولین مرحله از این طرح از ۱۲۸ واحد ارائه دهنده خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات شامل مراکز مخابراتی استان، مراکز پستی، دفاتر پیشخوان دولت، شرکت های PAP (ارائه دهنده اینترنت پر سرعت) ، ISDP (توزیع کننده اینترنت) ، ISP (شرکت اینترنتی) و ایستگاه های رادیوئی بازرسی شده اند و تخلفاتی نیز ثبت شده است.