به گزارش پارس به نقل از مهر، علی طیب نیا با بیان اینکه سند راهبردی وزارت اقتصاد شامل چشم اندازها، ماموریت ها، اولویت های راهبردی است، گفت: بعد از پیروزی هایی که در سیاست خارجی کسب کردیم، چشم مردم به اقتصاد دوخته شده است که وظیفه و کار ما را سنگین تر می کند.

طیب نیا اظهار داشت: عوامل تشدیدکننده وضع موجود اقتصادی تغییر کرده اما عوامل ساختاری اقتصاد تغییری نکرده است.

وی تصریح کرد: می کوشیم با پیشرو بودن در اصلاحات ساختاری نهادی، تغییرات اساسی ایجاد کنیم. وزارت اقتصاد می تواند پیشران حکمرانی مطلوب اقتصادی باشد و ما تصمیم گرفته ایم که باشیم.

طیب نیا درباره اینکه اگر شرایط تغییر کرد آیا اولویت های راهبردی وزارت یا اهداف و اقدامات نیز تغییر می کند؟ تصریح کرد: اسناد راهبردی وزارت اقتصاد به طور مستمر در حال تکامل و تکمیل بوده و البته به گونه ای انتخاب شده است که پابرجا و در شرایط مختلف سیاسی - اقتصادی معنادار باشد.

وزیر اقتصاد اظهارداشت: در هر صورت ترکیبی از انضباط و انعطاف است که می تواند ما را به موفقیت برساند، انضباط یعنی تعهد به اهداف و راهبردهای از پیش تعیین شده و انعطاف یعنی پاسخگویی فعالانه و هوشمندانه به تغییرات.

طیب نیا در مورد وضع اقتصاد و عملکرد دوره قبل هم گفت: گذشته، مهم است، خیلی مهم اما نه مهم تر از آینده، نیامدیم که گذشته را واکاوی کنیم، آمدیم که آینده ای بهتر بسازیم.

وی تاکید کرد: تمام این تلاش ها برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی امروزی و فردای ایرانیان است، تمام اهداف و افکار خوب تا زمانی که روی کاغذ باشد، بی تاثیر است و فقط عمل و اقدام است که ما را به توسعه می رساند البته اقدام هدفمند و مدبرانه.

طیب نیا اظهار داشت: همه زیرمجموعه های وزارت اقتصاد موظف هستند اهداف کمی و اقدامات عملی راهبردی خود را در پاسخ به اولویت های ابلاغ شده، تهیه و تنظیم کنند.

وی گفت: اگر ما به اهداف و راهبردهای خود اعتقاد و تعهد عملی نداشته باشیم، دیگران هم به ما و اهدافمان اعتقاد نخواهند داشت. نظارت بر اجرای راهبردها بخشی از چرخه مدیریت راهبردی است که برای وزارتخانه تدارک شده است؛ مصمم به پیگیری عملیاتی شدن راهبردها هستم.

وزیر اقتصادتاکید کرد: در راه دستیابی به چشم انداز وزارت اقتصاد دست تمام همکاران خودم را در خانواده بزرگ وزارت اقتصاد می فشارم. وی افزود: وزارت اقتصاد باید در میان سازمان های دولتی و عمومی نمونه و الهام بخش مدیریت راهبردی و اقدام هدفمند باشد.