همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده مردم کلیمیان ایران درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز درخصوص مذاکرات هسته‌ای وین برای احیای برجام می‌گوید:  چیزی که برای ما واضح است این است که کشور آمریکا تمایل آنچنانی برای یک رفع تنش و توافق موثر با ایران ندارد و این از گفته‌ها و رفتارهای آن‌ها کاملا مشخص بود.

وی افزود: صحبتی که طرف آمریکایی می‌کرد این بود که شاید به ثمر رسیدن این توافق یکسال طول بکشد و بعد از آن اگر دولت جدیدی در آمریکا سر کار بیاید احتمال دارد که زیر توافق بزند و دوباره روز از نو و روزی از نو!

سامه‌یح ادامه داد که ما در این یکسال بیشتر مراکز هسته‌ای خودمان را یا به حالت تعلیق در آوردیم یا مثل دور گذشته که توافق شد بسیاری از این مراکز به کلی محو شدند. یعنی دستگاه‌ها و امکانات به کلی معدوم شدند و این به صلاح ایران نیست.

نماینده کلیمیان ایران درمجلس تاکید کرد: ایران یک توافق خیلی شفاف می‌خواهد و خواسته‌هایش را صراحتا اعلام کرده است و اگر قرار بود توافق کوتاه مدت صورت بگیرد برای ما جالب نیست و منافعی نخواهد داشت.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه آمریکا مشخصا تمایل به سنگ اندازی در امضا توافق دارد، به طبع از یک طرف قصد دارد تا خودش را محق جلو دهد و اینطور به دنیا وانمود کند که آن‌ها تمایل به توافق دارند و این ایران است که تمایلی به توافق ندارد و بخاطر همین ما باید تحریم‌ها و فشارها را به ایران افزایش دهیم تا مجبور به توافق شوند که این کاملا بر عکس واقعیت است.

سامه‌یح عنوان کرد: موضوع دوم این است که آمریکایی‌ها تحریم‌های زیادی را علیه ایران انجام داده‌اند که متاسفانه نوک پیکان این تحریم‌ها مردم ایران را نشانه گرفته است و این کشور و متحدانش با بی‌رحمی کامل قصد داشتند مردم ایران را تحت فشار قرار دهند و این دقیقا مخالف اعتقادات حقوق بشری همین کشورها است.

این نماینده مجلس در انتها اظهارکرد: هرچند مباحث به مراحل پایانی نزدیک شده است اما چیزی که مشخص است حقوق بشر در این کشورها فقط در حد حرف و شعار استفاده شده و کاملا مشخص است که چه افرادی در دنیا تحت فشار و چه بیمارانی در حال مرگ هستند و معیشت کدام مردم به دلیل تحریم‌ها سخت شده‌ است و این ظلم بزرگی است که این کشورها در حق مردم ایران انجام می‌دهند.