به گزارش پارس نیوز، 

دولت فرانسه در حالیکه خود متهم به سرکوب خشن اعتراضاتی است که از ماه گذشته تاکنون ۸ کشته در این کشور بر جای گذاشته، در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از دولت ایران خواست درباره مرگ وحید صیادی نصیری توضیح دهد.

هفته گذشته رسانه‌های ضدانقلاب و در رأس آنها عناصر سلطنت‌طلب، همزمان با اعلام خبر فوت وحید صیادی نصیری، کمپین گسترده‌ای را در فضای مجازی علیه کشورمان به راه انداختند و سعی کردند با دروغ‌پردازی‌های خود، او را یک «فعال سیاسی» جا بزنند که بر اثر «اعتصاب غذا» در زندان جان باخته است.

 این در حالیست که طبق اعلام مقامات قضایی، او به جرم توهین به مقدسات در فضای مجازی در حال گذراندن دوران حبس خود در زندان قم بود و چهارشنبه گذشته پس از هفت روز بستری بودن در بیمارستان بر اثر بیماری کبدی درگذشت.

حال وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه خود با تکرار ادعاهای عناصر سلطنت‌طلب مدعی شده است وحید صیادی نصیری در اعتراض به شرایط بد زندان دست به اعتصاب غذا زده و در زندان جان باخته است و در ادامه از مقامات ایران خواسته است درباره شرایط مرگ وحید صیادی نصیری روشنگری کنند.

دولت فرانسه که این روزها با اعتراضات صنفی گسترده‌ای روبروست که بیش از ۷ هزار نفر در جریان آن زخمی یا بازداشت شده‌اند، در بخش دیگری از بیانیه خود با ژست دفاع از حقوق بشر مدعی شده «مرگ وحید صیادی نصیری در شرایطی رخ می‌دهد که آزار و اذیت فعالان حقوق‌بشر در ایران افزایش یافته است.»