باشگاه فوتبال استقلال که به‌طور خلاصه  استقلال ایران ،  استقلال تهران  و  استقلال  نیز نامیده می‌شود، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در ایران است که در چهارم مهر ۱۳۲۴ در شهر تهران بنیان‌گذاری شد. باشگاه فوتبال استقلال تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در ابتدا  دوچرخه‌سواران و سپس تاج  نام داشت. باشگاه فوتبال استقلال توانست در این فصل قهرمان لیگ برتر ایران شود.

استقلال

سورپرایز بزرگ استقلال برای همه!

طبق پیگیری های خبرنگاران در حال حاضر با نام رودی ژستد که هنوز از فهرست استقلال خارج نشده است، لیست بزرگسالان آبی ها با 19 بازیکن پر شده است. هر تیم می تواند نام 20 بازیکن بزرگسال در سازمان لیگ ثبت کند. استقلال برای اضافه کردن نفرات جدید خود ضمن اینکه باید نام رودی ژستد را حذف کند تا دو جا برای نفرات جدید باز شود باید نام دو نفر دیگر را از فهرست خارج کند. باید دید باشگاه استقلال برای این 4 بازیکن جدید خود چه تصمیمی دارد و با چه نفراتی قصد خداحافظی دارد. 

از سوی دیگر در مورد آمانوف ازبکستانی هم در فضای مجازی حرف و حدیث هایی مطرح شده که طبق پیگیری های مشخص شد این بازیکن متولد سال 76 است و نامش در فهرست بزرگسالان استقلال به ثبت رسیده است و بازیکن زیر 25 سال حساب نمی شود. 

استقلال به هم ریخت/عکس

همچنین در مورد مهدی قائدی شائبه هایی وجود داشت که می تواند در لیست زیر 25 سال قرار گیرد اما طبق قوانین فقط بازیکنانی می توانند در فهرست زیر 25 سال باشند که سال گذشته در تیم فعلی خود بازی کرده باشند اما مهدی قائدی فصل پیش در لیگ امارات بوده و اکنون نمی تواند در فهرست زیر 25 ساله ها باشد و باید نامش در لیست بزرگسالان رد شود.

باشگاه استقلال با خارج کردن نام ژستد فقط جای دو بازیکن دارد و باید تا 30 مرداد که آخرین روز نقل و انتقالات است تکلیف 4 بازیکن جدیدش را مشخص کند. در حال حاضر این باشگاه برای مهدی قائدی درخواست ITC داشته  و قرارداد محبی هم امروز به طور رسمی امضا شد اما همچنان وضعیت رضایی برای جلب رضایت باشگاه شارلروا مشخص نشده است.