به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه اختصاصی با این شبکه به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس حزب الله گفت: ما قدرت هدف قرار دادن منافع دشمن را داریم. همه میادین گازی دشمن در تیررس هستند و مسئله فقط کاریش نیست. سید حسن نصرالله گفت: مسئله کاریش و قانا نیست بلکه ما به دنبال گرفتن حق خود از همه حقوق نفتی و گازی لبنان هستیم. در ادامه صحبت های سید حسن نصرالله را مشاهده می نمایید.

سید حسن نصرالله

سرتیم حفاظت "سید حسن نصرالله" کیست؟+ تصاویر

سید مقاومت تاکید کرد: اگر دشمن در ماه سپتامبر استخراج گاز از کاریش را آغاز کند بی تردید پاسخ خواهیم داد و دشمن به مشکل برخورد خواهد کرد.

وی افزود: هدف خود را در موضوع میادین نفت و گاز تعیین کرده ایم و با هر ابزار لازم به آن خواهیم رسید.

به اسرائیل اجازه استخراج نفت و گاز را نمی‌دهیم

سید مقاومت گفت: مردم لبنان مطمئن باشند که حزب الله قدرت بازدارندگی دارد و تا زمانی که به لبنان اجازه استخراج نفت و گاز ندهند به اسرائیل اجازه استفاده از این ثروت را نمی‌دهیم حتی اگر به جنگ ختم شود. اگر جنگ شود با اعتماد به خداوند حزب الله در مقابل آن‌ها خواهد ایستاد. اگر جنگ رخ دهد ممکن است جنگی منطقه ای درگیرد و به حزب الله و اسرائیل محدود نشود.

وی گفت: ما اقدامات خود را درباره میدان کاریش نه با دوستان سوری هماهنگ کردیم و نه با برادران ایرانی. اقدام ما فقط در حزب الله مورد بحث قرار گرفت. ما متحدان خود را در جریان نگذاشتیم تا در تنگنا قرار نگیرند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: آمریکا لبنان را وارد دایره مذاکرات ترسیم مرزها کرده است. می خواهند اسرائیل به اکتشاف و استخراج نفت و گاز بپردازد و ما همچنان در حال مذاکره باشیم.
سیدحسن نصرالله گفت: در خلال جنگ روسیه و اوکراین که به رهبری آمریکا و اجرای اروپا در حال انجام است، غرب در تلاش برای تامین نفت و گاز است. ائتلاف ضد ایران و ناتوی عربی و سفر بایدن و مسائلی از این دست برای تامین نفت و گاز است. اکنون فرصت مناسب و طلایی برای لبنان بوجود آمده است.
 
دولت لبنان از تحریم‌های آمریکا می‌ترسد
سید حسن نصرالله گفت: دولت لبنان که ما متهم به تسلط بر آن هستیم حتی حاضر نبود کشتی‌های حامل مازوت را که از ایران آمده بودند تحویل بگیرد. بنابر این از طریق سوریه مازوت را وارد کردیم. مقامات دولت لبنان از تحریم شدن شخصیت‌ها و خانواده هایشان می‌ترسند.
می خواستیم عملیات کاریش رسانه ای شود
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: بارها پهپاد بر فراز فلسطین اشغالی فرستادیم اما اسرائیل نتوانست آنها را رهگیری و سرنگون کند. اما سه پهپاد بر فراز کاریش فرستادیم تا دشمن آنها را رهگیری کند. می خواستیم عملیاتمان تاثیرگذار باشد و رسانه ای شود.
وی گفت: در عملیات کاریش می خواستیم اسرائیل به سوی پهپادها موشک شلیک کند. آنها از جنگنده و ناوچه و سامانه پدافندی استفاده کردند اما نتوانستند همه پهپادها را سرنگون کنند. با این کار شرکتی که برای استخراج آمده بود و همه کسانی که در منطقه بودند فهمیدند که امنیت ندارند.
سید حسن نصرالله گفت: دشمن صهیونیست نتوانست پهپاد سومی را که به آن اشاره نشده بود، سرنگون کند چون این پهپاد در دریا سقوط کرد.
وی خاطر نشان کرد از نظر ما کشتی که گاز را از میدان « کاریش » استخراج خواهد کرد، اسرائیلی است، حتی اگر با نام یونانی در آنجا حضور داشته باشد و فعالیت کند.
سید حسن نصرالله افزود:​ ما نیازی به پرتاب پهپاد ها برای شناسایی از میدان کاریش نداریم چون تجهیزات و ابزارهایی در اختیار داریم که ما را قادر می سازد همه چیز در ارتباط با حضور کشتی، فعالیت آن ونیروی دریایی را شناسایی کنیم.
 
بایدن به دنبال جنگ در منطقه نیست
سید حسن نصر الله تصریح کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال جنگ در منطقه نیست و این یک فرصت تاریخی برای ماست تا منابع نفتی خود را بدست آوریم.
اعتراف دشمن به قدرت حزب الله
سید مقاومت گفت: دشمن در جنگ ۳۳ روزه متوجه شد که قدرت حزب الله زیاد است و برای پاسخگویی فراتر از مرز‌های لبنان توانایی دارد.
سید حسن نصر الله تصریح کرد: از زمان جنگ ژوئیه تا به امروز، دشمن صهیونیست متوجه شده است که در صورت هر اقدامی علیه لبنان با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد.
دبیرکل حزب الله گفت: نمی‌گویم حزب الله قدرت منطقه‌ای است، اما قدرت تاثیر گذار است. قدرت دریایی ما بازدارنده است و قدرت دفاعی و تهاجمی دارد. ما توانایی هدف قرار دادن اهداف دشمن را در دریا داریم.
وی افزود: ما قدرت مقابله با پهپادهای دشمن را داریم اما از آن تا زمان نامشخصی استفاده نمی کنیم. ما تنها بخشی از این قدرت را نشان داده ایم.
وی گفت: دشمن به بازدارندگی قدرت حزب الله اعتراف دارد و ما نیازی به اعتراف کینه توزان و حسودان نداریم.
سیدحسن نصرالله افزود: امروز دشمن صهیونیست به سلسله عملیاتی متوسل می‌شود که اثری از خود برجای نمی‌گذارد و از سال ۲۰۰۶ تا به امروز دشمن جرات هیچ اقدامی علیه لبنان را نداشته است.