سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امروز با سخنرانی در جشنواره ای با عنوان «سرداران پیروزی» اظهار داشت: در ابتدا سلام عرض می کنم خدمت براداران و خواهرانم در شهرک النبی شیت، جبشیت و طیردبا. همینطور سلام به روح پاک امام خمینی و نیز سلام به امام خامنه ای. بار دیگر به خانواده سید شهدای مقاومت اسلامی و خانواده حاج «عماد مغنیه» تبریک و تسلیت عرض می کنم.

وی با بیان این مطلب افزود: سید «عباس موسوی» و «شیخ راغب» و عماد مغنیه چهره واقعی حزب الله و مقاومت اسلامی واقعی را نشان دادند. من در اینجا به تمامی خانواده های شهدای مقاومت و خانواده های مجروحان و آزادگان و مفقودشدگان تبریک و تهنیت عرض می کنم. پس از گذشت 32 سال از شهادت شیخ راغب و 25 سال از شهادت شیخ عباس و 9 سال از شهادت عماد نصر در 16 فوریه، بزرگذاشت این شهدا را برگزار می کنیم تا بر پایبندی استوار خود بر پیگیری اهداف آنها تاکید کنیم و بر بزرگداشت این مناسبت ها تاکید داریم تا نسل های کنونی فرماندهان واقعی خود و کسانی که جانشان را فدا کردند، بشناسند.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: شهدای مقاومت سروران پیروزی بر توطئه های آمریکایی- تکفیری در سوریه هستند توطئه هایی که هدفشان از بین بردن تمامی گروه های مقاومت است. اسرائیل امسال حزب الله را به عنوان تهدید نخست و ایران و گروه های مقاومت فلسطین را به عنوان تهدید دوم خود قرار داد و این برای ما افتخار است. به نظر می رسد هدف اسرائیل، فشار بر ملت لبنان به ویژه مقاومت است.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: صحبت های بسیاری از اسرائیلی ها و تحلیل ها و گزارش های آنها شنیدیم و کنفرانس های متعددی برگزار شد و سخنان آنها درباره محیط استراتژیک منطقه شنیدیم. صحبت ها درباره جنگ سوم لبنان و سناریوهای این جنگ و اینکه اسرائیل چه کاری با لبنان در این جنگ خواهد کرد. تهدیدات اسرائیل علیه لبنان جدید نیستند و به نظر می رسد اسرائیلی ها سعی دارند به صورت مداوم بر مقاومت لبنان فشار آورند. این فشارها اخیرا و پس از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آشکار شده است.