سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود گفت که مقاومت کار خود را از سال ۱۹۸۲ آغاز کرد و مسیر جهاد ۴۰ سال پیش آغاز شد و به برکت خون شهدا ادامه پیدا کرد. سید حسن نصرالله در ادامه با بیان اینکه اشغال لبنان در سال ۱۹۸۲ خطر بزرگی برای تاریخ لبنان بود، تأکید کرد که اشغالگران به دنبال سلب هویت لبنان بودند.

سید حسن نصرالله

سرتیم حفاظت "سید حسن نصرالله" کیست؟+ تصاویر

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه، موجودیت اسرائیلی موقتی است و سقوط خود را آغاز کرده است، تأکید کرد که اسرائیل رو به زوال است و سیر کلی موجودیت رژیم اشغالگر یک سیر نزولی است.

دبیرکل حزب‌الله افزود: برخی در لبنان و منطقه تصور می‌کنند که آینده منطقه در گرو اسرائیل است و آنها آن را بدون اسرائیل تصور نمی‌کنند و لذا دنبال عادی‌سازی هستند.

سیدحسن نصرالله تأکید کرد: ما معتقدیم که رژیم صهیونیستی موقتی و در حال عقب‌نشینی است و با شکل گیری محور مقاومت در منطقه، سیر سقوط رژیم اشغالگر شدت بیشتری پیدا کرد.

وی بیان داشت: ارتش "اسرائیل" وقتی نمی‌تواند در لبنان بماند، یعنی قادر به برپایی دولت از نیل تا فرات هم نیست.

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه رو به زوال بودن اسرائیل فقط به زمان نیاز دارد، گفت: ما در مقابل رژیم و ارتشی بحران زده قرار داریم و بدون این ارتش، رژیم صهیونیستی حتی یک روز هم دوام نخواهد آورد.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه طبق نظرسنجی‌ها، ۴۰ درصد اسرائیلی خواهان ترک فلسطین اشغالی هستند، اعلام کرد که منابع رژیم اشغالگر تأکید می‌کنند که ۵۹ درصد یهودیان تمایل دارند برای اخذ تابعیت خارجی به سفارت‌خانه‌های خارجی بروند.

سید حسن نصرالله عزادار شد

همچنین العالم گزارش داد، وی با تاکید بر این نکته که محور مقاومت در یک افق امیدوارکننده در حال حرکت و طی کردن مسیر است، گفت: حل و فصل سیاسی و همچنین مذاکره هیچ آینده‌ای ندارند. تنها چشم انداز واقعی پیش رو، مقاومت است.

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: هر آنچه در لبنان علیه مقاومت گفته می‌شود ارزشی ندارد زیرا مقاومت در رویارویی دائم با دشمن است.

وی با بیان اینکه مکتب مقاومت و مکتب مغنیه و قاسم سلیمانی، تبدیل کردن تهدید به فرصت است، خاطرنشان کرد: ما این توانایی را پیدا کرده‌ایم که هزاران فروند از موشک‌هایمان را به موشک‌های نقطه‌زن تبدیل کنیم. ما امروز در لبنان -و از مدت‌ها پیش- ساخت پهپادها را آغاز کردیم و هر کسی که می‌خواهد بخرد باید درخواست کند.

دبیرکل حزب‌الله با تاکید بر این نکته که مقاومت به عنوان یک ساختار و توانمندی، امروز در حال پیشرفت است، بیان داشت: با توجه با اقدامات صهیونیست‌ها علیه لبنان، مقاومت تصمیم گرفت پدافند هوایی خود را که از سال‌ها پیش به آن مجهز است، فعال کند به همین دلیل تحرک پهپادهای اسرائیلی در آسمان لبنان کاهش چشمگیری داشته است.

سیدحسن نصرالله اظهار کرد: مقاومت به عنوان یک ساختار و توانمندی، امروز در حال پیشرفت است.

سیدحسن نصرالله گفت: به دشمن می‌گویم که ما در انتظار شما هستیم و با یاری خداوند و هوشیاری مقاومت این امکان وجود دارد که در وضعیت عملیات "انصاریه ۲" قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه کسانی که ما را به تاخیر انتخابات متهم می‌کنند، همان کسانی‌اند که با انتخابات مخالفند. اظهار کرد: شعار انتخاباتی ما "می‌مانیم تا حمایت کنیم و بسازیم" است.

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه اگر مقاومت فقط به خودش فکر کند مردم در مدار دفاع از ان قرار نمی‌گیرند، تاکید کرد: ما اصرار داریم که حمایت از ارتش لبنان نیز همه‌جانبه باشد.

همه ساله در تاریخ شانزدهم فوریه که روز مهمی در تقویم مقاومت اسلامی لبنان است، برنامه‌هایی برای گرامیداشت فرماندهان شهید از جمله سید عباس موسوی دبیرکل حزب الله و عماد مغنیه فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله برگزار می‌شود.

دبیرکل حزب الله لبنان امروز چهارشنبه/ ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه) هم به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان شهید حزب‌الله سخنرانی کرد. 

عکس/ سید حسن نصرالله در لباس رزم