مقامات صهیونیست شهر «حیفا» در فلسطین اشغالی دستور دادند مخزن جنجال برانگیز «آمونیاک» در نزدیکی ساحل این شهر، از بیم تهدید جنبش «حزب‌الله» بسته شود.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این دستور درپی درخواست شهرداری حیفا از دادگستری رژیم صهیونیستی جهت تعطیل شدن مخزن آمونیاک گرفته شد زیرا احتمال می‌دهند بر اثر انفجار آن هزاران نفر کشته شوند.

پروفسور «ایهود کینان» از موسسه فنی اسرائیل طی گزارشی جمع‌بندی کرد که هرگونه حمله به تاسیسات 12هزار تُنی آمونیاک می‌تواند فاجعه‌ای در آن منطقه ایجاد کرده و در حالی که انفجار خود مخزن هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشاند، حمله به شناورهایی که آمونیاک را جابجا می‌کنند نیز صدها هزار نفر دیگر را خواهد کشت.

این گزارش همچنین تهدید «سید حسن حزب‌الله» دبیرکل حزب‌الله لبنان را دلیلی موجه برای انتقال و جابجایی مخزن آمونیاک حیفا عنوان می‌کند.

نصر‌الله گفته بود: «صهیونیست‌ها از جنگ بعدی [احتمالی] می‌ترسند. میترسند که مقاومت مخزن‌های گاز در حیفاء را که به مرگ و جراحت 800 هزار فرد در رژیم غاصب می‌شود، هدف بگیرد و معتقدند که آسیبی که از انفجار این مخزن‌ها ایجاد خواهد شد، معادل یک بمب اتم است. از دید آنان، ما بمب اتم داریم.»

«یاعیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» (آینده آنجاست) و وزیر پیشین اقتصاد رژیم صهیونیستی پیشتر طی سخنرانی در نشست اضطراری بررسی خطرات مخازن آمونیاک در خلیج حیفا تاکید کرد اگر این مخازن به هر طریقی منفجر شوند، چه با موشک‌های حزب‌الله چه نقص فنی، نزدیک به 17هزار نفر از ساکنین این شهر جان خود را از دست خواهند داد.

وی در این نشست همچنین از منتقل شدن هرچه سریعتر این مخازن به صحرای «النقب» انتقاد کرد.