گلعاد مدیر سابق اداره سیاسی و امنیتی وزارت جنگ رژیم اسرائیل از حمله یاد شده به عنوان یک "ریسک بسیار خطرناک" نام برده و دلایل و عوامل متعددی برای اینکه رژیم اسرائیل مرتکب چنین ریسکی نشود ، برشمرد. در ادامه گزارش مدیر سابق اداره سیاسی و امنیتی وزارت جنگ رژیم اسرائیل را مشاهده می نمایید.

رژیم صهیونیستی

دیدار های مخفی روحانی با نمایندگان اسرائیل و آمریکا فیلم می شود

گلعاد ژنرال ذخیره و رئیس کنونی مرکز سیاسی و راهبردی وابسته به دانشگاه "رایخمان" در پژوهش جدید خود با اشاره به این مطلب در میان عوامل یاد شده  از ترس و نگرانی رژیم صهیونیستی از پاسخ ایران و همپیمانان منطقه ای تهران همچون حزب الله لبنان به عنوان مهم ترین عامل یاد کرد.

وی گفت که فاصله جغرافیایی میان اسرائیل و ایران باعث شده تا ماموریت جنگنده ها جهت انجام عملیات به یک امر تقریبا ناممکن تبدیل شود زیرا به گفته منابع موجود در تل آویو جنگنده ها در طول مسیر به سوخت گازوئیل نیاز پیدا می کنند و تا زمانی که اسرائیل پایگاهی برای فرود جنگنده ها در اختیار نداشته باشد ، چنین عملیاتی به اجرا گذاشته نخواهد شد.

این مقام صهیونیستی افزود : علاوه بر آن از اظهارات مقامات اسرائیلی به ویژه نهادهای امنیتی اسرائیل این گونه فهمیده می شود که بدون دستیابی به چراغ سبزی از سوی واشنگتن ، اسرائیل به خود اجازه نخواهد داد تا با آمریکا به عنوان حامی شماره یک و همپیمان راهبردی خویش مقابله نماید؛ بویژه آنکه واشنگتن با انجام چنین عملیاتی مخالف است و علیرغم مخالفت دست پرورده خود اسرائیل با توافق هسته ای با ایران، در صدد امضای چنین توافقی با تهران است.

گلعاد با انتقاد ضمنی از عملکرد دولت متبوع خود گفت که اسرائیل به جای آنکه به سرعت نیروی نظامی خود را بسازد به دلایل ناشناخته و غیرقابل مفهومی در استفاده از کمک های مالی آمریکا در این خصوص تعلل ورزیده است.

پای داعش به اسرائیل نیز باز شده است

این مقام صهیونیست بر لزوم ساخت یک سامانه دفاعی به رهبری آمریکا تاکید کرده و هماهنگی با واشنگتن را یک امر حیاتی و ضروری برای تل آویو برشمرده است.  وی گفت: حتی اگر ارتش اسرائیل از توان تهاجمی مستقل جهت مقابله با ایران برخوردار باشد اما به دلیل پیامدهای احتمالی چنین عملیاتی بدون هماهنگی راهبردی با واشنگتن نمی توان در اندیشه بکارگیری آن برآمد. 

گلعاد از ساختار و نظام سیاسی حاکم بر ایران به عنوان " یک ساختار و نظام با ثبات " نام برده و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی هم اکنون دچار آشوب سیاسی و مشاجره های بی پایه و اساس شده و این امر انرژی کادر رهبری این رژیم را به فرسایش کشانده است .

این مقام صهیونیستی با اعتراف به اینکه ایران در زمینه ساخت موشک های بالستیک به « پیشرفت چشمگیری» دست یافته اظهار داشت : اسرائیل هم اکنون با کمربند آتش بر پا شده در خود ایران و کشورهایی همچون لبنان ، سوریه، یمن و تا اندازه ای عراق مواجه است . هم اکنون تقریبا فقط در لبنان ۱۵۰ هزار موشک وجود دارد که به این کشور قدرت زیادی بخشیده است . 

رای الیوم در پایان گزارش خود با اشاره به اینکه این ژنرال صهیونیستی در پژوهش خود به موشک های موجود در اختیار گروه های فلسطینی در نوار غزه نپرداخته، افزود: این در حالی است که یک پژوهش تلویزیونی در ماه می گذشته فاش کرد که شاخه نظامی جنبش حماس در نبرد " سیف القدس " ( شمشیر قدس ) حمله خود را که شامل ۳۶۲ موشک هدف گیری شده به سوی چندین شهر و شهرک اسرائیلی می شد را به حال تعلیق درآورد.