باشگاه فوتبال استقلال که به‌طور خلاصه  استقلال ایران ،  استقلال تهران  و  استقلال  نیز نامیده می‌شود، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در ایران است که در چهارم مهر ۱۳۲۴ در شهر تهران بنیان‌گذاری شد. باشگاه فوتبال استقلال تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در ابتدا  دوچرخه‌سواران و سپس تاج  نام داشت. باشگاه فوتبال استقلال توانست در این فصل قهرمان لیگ برتر ایران شود.

ریکاردو ساپینتو

سورپرایز بزرگ استقلال برای همه!

پس از کش و قوس‌های فراوان، ریکاردو ساپینتو با عقد قراردادی به عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت معرفی شد تا این مربی در فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر هدایت استقلالی‌ها را بر عهده داشته باشد. ساپینتو که چند فصل پیش هم شایعه حضورش در فوتبال ایران به گوش خورده بود، این بار پیشنهاد باشگاه استقلال را پذیرفت تا تجربه‌ جدیدی در کارنامه‌ مربی‌گری‌اش ثبت کند.

او پس از مراسم معارفه‌اش، چند روز پیش به همراه دستیارانش به ایران آمد تا از هفته آینده به طور رسمی کار خود را آغاز کند و تمرینات خود را با آبی‌پوشان پایتخت پیش ببرد. این مربی پرتغالی بیش از یک ماه فرصت دارد تا فرایند آماده‌سازی تیم خود را انجام دهد و استقلال را آماده فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر کند.

هواداران استقلال با توجه به قهرمانی فصل گذشته این تیم، انتظارات زیادی از آبی‌ها دارند. با این حال،‌ طبق بررسی‌های صورت گرفته، کارنامه ساپینتو در بازی‌های اول لیگ هر کشور خیلی مطمئن نبوده و این مربی، بازی‌های اول خود را پر فراز و نشیب طی کرده است. او در بازی‌های اول خود ۵ برد، ۵ تساوی و ۳ شکست به ثبت رسانده و به نظر می‌رسد استقلالی‌ها در بازی اول خود در رقابت‌های لیگ برتر نباید انتظارات خیلی شگفت‌انگیزی از این مربی پرتغالی داشته باشند.

نتایج عملکرد ریکاردو ساپینتو در بازی‌های اول لیگ هر کشور به شرح زیر است:

اسپورتینگ پرتغال

پیروزی (۰-۱) لیگ پرتغال

رداستار بلگراد

پیروزی (۰-۲) سوپر لیگ صربستان

استقلال به هم ریخت/عکس

او. اف. آی کرته یونان

تساوی (۱-۱) سوپر لیگ یونان

آترومیتوس آتن

۲۰۱۴: پیروزی (۰-۱) سوپر لیگ یونان

۲۰۱۷: تساوی (۱-۱) سوپر لیگ یونان

بلننزس پرتغال

تساوی (۳-۳) لیگ پرتغال

الفاتح عربستان

شکست (۴-۱) لیگ حرفه‌ای عربستان

استاندارد لیژ بلژیک

تساوی (۱-۱) لیگ برتر بلژیک

لگیا ورشو لهستان

پیروزی (۱-۲) لیگ برتر لهستان

براگا پرتغال

پیروزی (۱-۳) لیگ پرتغال

واسکودوگاما برزیل

شکست (۲-۱) سری‌آ برزیل

غازی‌ عینتاب ترکیه

تساوی (۱-۱) سوپر لیگ ترکیه

موریرنسه پرتغال

شکست (۲-۰) لیگ پرتغال