باشگاه فوتبال استقلال که به‌طور خلاصه  استقلال ایران ،  استقلال تهران  و  استقلال  نیز نامیده می‌شود، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در ایران است که در چهارم مهر ۱۳۲۴ در شهر تهران بنیان‌گذاری شد. باشگاه فوتبال استقلال تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در ابتدا  دوچرخه‌سواران و سپس تاج  نام داشت. باشگاه فوتبال استقلال توانست در این فصل قهرمان لیگ برتر ایران شود.

ریکاردو ساپینتو

سورپرایز بزرگ استقلال برای همه!

«ریکاردو ساپینتو» عصر چهارشنبه در مراسم معارفه وی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: خوشحالم که هدایت استقلال را بر عهده گرفتم. استقلال یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های جهان است، تیمی که ۴۰ میلیون هوادار دارد یعنی بزرگ است و علاوه بر این، آنها فصل گذشته قهرمان شدند.

وی افزود: همیشه رویای این را داشتم در تیمی همچون استقلال مربیگری کنم و به طور حتم می‌خواهم با کمک همگی یک قهرمانی دیگر را رقم بزنیم.

سرمربی استقلال اضافه کرد: همیشه روحیه جنگندگی و مبارزه‌طلبی را حفظ و تحت هر شرایطی فقط و فقط به پیروزی فکر خواهیم کرد.

استقلال به هم ریخت/عکس

ساپینتو افزود: از استقلال بازی‌های زیادی مشاهده کردم. این تیم انسجام زیادی دارد و همه نفرات این تیم مثل خانواده بودند و رکورد عالی بدون باخت را از خود بر جای گذاشتند. از کادر فنی گذشته و فرهاد مجیدی که استقلال را به قهرمانی رساند، تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: همه تلاش می‌کنند تا قهرمانی را از استقلال بگیرند. ما باید از همه آماده‌تر بوده، بیشتر تلاش کنیم و با سختکوشی به همه ثابت کنیم لیاقت برد و قهرمانی را داشتیم و داریم. بازیکنان استقلال مزه قهرمانی و پیروزی را چشیده‌اند و می‌دانند چقدر شیرین و دلچسب است و نباید آن را از دست بدهند. چالش بزرگی را پیش رو داریم.  امیدوارم زمانی که همه بازیکنان جمع می‌شوند، جو صمیمانه بوده و این جو تا پایان ادامه داشته باشد.