جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به جو بایدن اطلاع داده است که واشنگتن یک کمک امنیتی اضافی به ارزش یک میلیارد دلار که شامل توپخانه و سایر تسلیحات می شود، به کی یف ارائه خواهد کرد. جو بایدن گفت: به زلنسکی اطلاع دادم که آمریکا یک کمک امنیتی اضافی به ارزش یک میلیارد دلار که شامل توپخانه، تسلیحات دفاع ساحلی و همچنین مهمات برای توپخانه و سیستم های پیشرفته راکتی می شود به اوکراین ارائه خواهد داد.

آمریکا و اوکراین

بازداشت شهروند انگلیس به جرم هک کردن توئیتر «اوباما» و «بایدن»

رئیس جمهوری آمریکا با تکرار تعهد واشنگتن بر حمایت از اوکراین، گفت که  این تسلیحات از عملیات های دفاعی اوکراینی ها  در دونباس حمایت می کند.

بایدن تصریح کرد که همچنین یک کمک بشردوستانه اضافی به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار برای مردم اوکراین اعلام می کنم که شامل  تامین آب آشامیدنی، کالاهای ضروری دارویی و سلامتی، غذا، پناهگاه و پول نقد برای خانواده های اوکراینی جهت خرید مایحتاج ضروری می شود.

منابع خبری اعلام کردند که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در چهارمین ماه از جنگ اوکراین، بسته نظامی یک میلیارد دلاری جدیدی به این کشور ارسال می کند.

برخی رسانه های بین المللی به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که انتظار می‌رود کاخ سفید حدود یک میلیارد دلار کمک تسلیحاتی جدید برای اوکراین اعلام کند.

مرکل: با بایدن درباره ایران گفت‌وگو کردم

به نوشته رویترز، این بسته تسلیحاتی جدید شامل سامانه‌های موشکی ضد کشتی، موشک‌های توپخانه‌ای و گلوله‌های توپ های هویتزر می شود.

بسته تسلیحاتی جدید آمریکا برای اوکراین  همزمان با دیدار لوید آستین، وزیر دفاع این کشور با همتایان خود در بروکسل ارائه می شود.

این بسته از طریق ارائه اقلام دفاعی مازاد از ذخایر تسلیحاتی آمریکا و همچنین با استفاده از  طرح کمک امنیتی اوکراین  تامین می شود.

موشک ضد کشتی هارپون، رادیوهای ارتباطی امن،  تجهیزات دید در شب و آموزش نیز در بسته جدید تسلیحاتی آمریکا برای اوکراین پیش بینی شده است.

ماسک بزرگ بایدن و ترامپ+ عکس