ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که جنگ روسیه علیه اوکراین قوانینی را که کشورهای متفقین پس از پایان جنگ جهانی دوم وضع کرده‌اند، تضعیف می کند. وی توضیح داد: آمریکا و متحدان آن  حمایت چشمگیری از اوکراین دارند و  این امر ادامه خواهد داشت. 

 رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

نحوه تحصیل پسر ظریف و دختر فریدون در آمریکا/ چرا فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند؟+ عکس

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: یکی از قوانین اصلی "نظم مبتنی بر قوانین جهانی" است مبنی بر اینکه "کشورها نمی توانند با نیروهای نظامی خود به سایر کشورها حمله کنند، مگر اینکه این یک اقدام دفاع از خود باشد. اما این قانون در اوکراین نقض شده است.  آنچه در اوکراین اتفاق افتاده یک اقدام تجاوزکارانه آشکار و مشخص است.

سخنرانی پامپئو درباره استراتژی جدید آمریکا درباره ایران/ 12 درخواست واشنگتن از ایران

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

تیپ ملانیا و همسرش دونالد ترامپ در میامی آمریکا + تصاویر