سید ابراهیم رئیسی (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹) فقیه مسلمان و سیاستمدار مستقل ایرانی است، که از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران مشغول به کار است. سید ابراهیم رئیسی همچنین نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری است. سید ابراهیم رئیسی پس از گذراندن تحصیلات دورهٔ ابتدایی، دروس حوزوی را نخست در مشهد و از سال ۱۳۵۴ در قم ادامه داد. 

رئیسی

همه با هم آماده برای تخریب آیت الله رئیسی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در دیدار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اظهار داشت:‌ آنچه امروز در پهنه غرب آسیا شاهد آن هستیم تحقق پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب مبنی بر نتیجه بخش بودن مقاومت ملت ها در برابر سلطه‌گران و متجاوزین است.

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت از سوریه و ایران، از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی و تقدیر از مجاهدات مبارزین جهان اسلام بر ضد تروریسم، گفت: شما همچون پدرتان یکی از چهره‌های جبهه مقاومت هستید.

رئیسی در ادامه با یادآوری تحولات سیاسی و امنیتی دهه اخیر در منطقه تاکید کرد: مجاهدان مقاومت ثابت کردند که قدرتی قابل اتکا برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه از جمله در سوریه هستند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم احترام تمامی کشورها به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، گفت: زمانی که برخی سران عرب و غیر عرب منطقه بر سر زمان سقوط حکومت سوریه شرط بندی می‌کردند، ایران در کنار ملت و دولت سوریه ایستاد.

 رئیسی خاطر نشان کرد: مجاهدت ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه و رزمندگان مقاومت اسلامی در منطقه بخصوص حزب الله قهرمان، نقش اساسی در خشکاندن ریشه‌های قدرت نظامی داعش و سایر گروه های تروریستی که تهدیدی برای امنیت کل منطقه بودند، داشت.

وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز بخش‌های مهمی از خاک سوریه در اشغال نیروهای خارجی قرار دارد، افزود: باید تمامی سرزمین سوریه از لوث اشغالگران خارجی آزاد شود. این اشغال نباید مشمول مرور زمان شود و نیروهای اشغالگر و مزدوران آنها باید بیرون رانده شوند.

شریعتمداری:اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه رئیسی بکار گرفته شد

رئیس جمهور با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تهدیدات رژیم صهیونیستی در منطقه را باید با تقویت و تنوع معادلات بازدارندگی مورد توجه قرار داد.

رئیسی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به لزوم تقویت همکاری و هماهنگی بین دو کشور تاکید کرد: اراده و تمایل جدی جمهوری اسلامی ایران ارتقای سطح همکاری ها و روابط با دمشق بخصوص در حوزه های اقتصادی و تجاری است و این مسئله یکی از اولویت های جدی دولت را تشکیل می‌دهد.

بشار اسد: ایران تنها کشوری بود که از ابتدا در کنار سوریه ایستاد

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کشورش آماده هماهنگی و همکاری های گسترده‌تر با ایران در عرصه های امنیتی،‌ سیاسی و اقتصادی است بر نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: در سال‌های مقاومت و مقابله با تجاوز غربی و تکفیری، ایران تنها کشوری بود که از ابتدا کنارمان ایستاد.

بشار اسد روابط سوریه و ایران را استراتژیک دانست و تصریح کرد: تحولات منطقه پس از یک دهه جنگ علیه محور مقاومت، نشان داد که استقامت اثرگذار و نتیجه بخش است.

رئیس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه شاهد فروپاشی نقش آفرینی آمریکا در منطقه هستیم، خاطر نشان کرد: ما اثبات کردیم که با همکاری نزدیک کشورهای منطقه با یکدیگر می‌توان در برابر آمریکا و سلطه‌گرانی که ادعای ابرقدرتی دارند، پیروز شد  و ما امروز شاهد فروپاشی نقش آفرینی آمریکا در غرب آسیا هستیم.

بشار اسد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تجربه ثابت کرده که هماهنگی و تعامل کشورهای منطقه در مسائل مختلف از جمله در موضوع فلسطین بسیار موثر بوده و موفقیت های مقاومت فلسطینی ها نشان داد که مصالحه برخی اعراب نتیجه عکس داده است.

رئیسی برای انتخاب کابینه دولت سیزدهم چقدر فرصت دارد ؟

رئیس جمهور سوریه با تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه در جنگ علیه تروریسم، تصریح کرد: ملت و دولت سوریه قدردان ملت ایران است و خود را متعهد و مدیون ایران می‌داند.