به گزارش خبرنگار خبرگزرای صدا و سیما؛ آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان قبل از عزیمت به ترکمنستان برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری‌های منطقه ای، (اکو) در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: این سفر به دعوت رئیس جمهور ترکمنستان که ریاست دوره‌ای اجلاس اکو را بر عهده دارد صورت می‌گیرد و هدف از آن شرکت در نشست سران سازمان اکو است.

رئیس جمهور افزود: شعار این نشست "همراه با هم باشیم برای آینده‌ای بهتر و پیش رو " است و در این اجلاس بر اقداماتی که تاکنون این سازمان انجام داده مروری صورت خواهد گرفت.

آقای رئیسی همچنین گفت: در حاشیه این اجلاس، دیدار‌های دوجانبه‌ای را با سران کشور‌های شرکت کننده خواهد داشت و همچنین با رئیس جمهور ترکمنستان و مقامات عالی رتبه این کشور به صورت جداگانه در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای دیدار و گفتگو خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: همکاری با کشور‌های همسایه و منطقه‌ای از اولویت‌های سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران است و این همکاری‌ها در جهت ارتقاء مناسبات اقتصادی در منطقه بسیار مفید است.

 

آقای رئیسی خاطر نشان کرد: برای جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های منطقه، این نوع ارتباط و ارتباط اقتصادی به صورت خاص بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به لزوم گسترش ارتباطات همسایگی میان جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان افزود: موضوع مهم گاز، ترانزیت و مسائل دیگری که میان دو کشور مطرح است، از محور‌های گفتگو میان ما و مقامات ترکمنستان در این سفر خواهد بود.

آقای رئیسی تاکید کرد: این سفر در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای و ارتباطات دو جانبه با کشور‌های همسایه می‌تواند، سفر موثری باشد.