سید ابراهیم رئیسی (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹) فقیه مسلمان و سیاستمدار مستقل ایرانی است، که از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران مشغول به کار است. سید ابراهیم رئیسی همچنین نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری است. سید ابراهیم رئیسی پس از گذراندن تحصیلات دورهٔ ابتدایی، دروس حوزوی را نخست در مشهد و از سال ۱۳۵۴ در قم ادامه داد. 

رئیسی

همه با هم آماده برای تخریب آیت الله رئیسی

سید ابراهیم رییسی عصر شنبه در حاشیه جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، سه اصل مدنظر دولت در اجرای تصمیمات مهم اقتصادی را «اجماع بین مسئولان»، «اقناع افکارعمومی، نخبگان و مردم» و «حمایت از منافع مردم خصوصا اقشار محروم» اعلام کرد و گفت: هماهنگونه که وعده داده بودم، مردم را در جریان تصمیمات دولت قرار خواهیم داد و به همکارانم در دولت هم گفته‌ام افکار عمومی را در جریان تصمیمات دولت قرار دهند و خود من هم به زودی در این باره با مردم سخن خواهم گفت.

وی با اشاره به جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا افزود: همین جلسه یکی از جلوه‌های هماهنگی و اجماع‌سازی برای تصمیمات بزرگ اقتصادی در کشور است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه طرح «مردمی‌سازی» یارانه‌های ارزی پرداختی به کالاهای اساسی، با توجه به الزام قانونی بودجه ۱۴۰۱ و شرایط ویژه جهانی، یک اقدام ضروری است، گفت: دولت در کنار مردم است و حمایت از منافع و معیشت آنها را خط قرمز خود می‌داند.
آیت‌الله رئیسی به تلاش‌های شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی گسترده دولت و هماهنگی با مجلس و قوه قضائیه برای سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: پس از هفت ماه کار کارشناسی متراکم و مشورت با نخبگان، تصمیماتی به نفع اقتصاد ملی گرفته شده است که به زودی در این‌باره با مردم صحبت خواهم کرد.

شریعتمداری:اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه رئیسی بکار گرفته شد

نتایج جلسه

در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا که عصر امروز شنبه به ریاست رئیسی و به مدت بیش از سه ساعت برگزار شد، پس از ارائه گزارشی در زمینه تخلفات موثر در بی ثباتی بازار نظیر احتکار، گران فروشی و اختفای کالاهای مورد نیاز مردم، سران سه قوه و سایر اعضا بر ضرورت مقابله با این پدیده‌ها در شرایط فعلی تاکید و موافقت کردند اختیارات قانونی بیشتری از جمله تشدید مجازات‌ها، تسریع در تصمیم‌گیری و صدور حکم و نیز اجرای احکام به سازمان تعزیرات حکومتی داده شود.
در این جلسه همچنین موضوع اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در زمینه طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌های کالاهای اساسی مطرح شد و سران سه قوه با اتفاق نظر بر اجرای دقیق و با ظرافت این طرح تاکید کردند در مرحله اجرا، تدابیری اتخاذ شود که ضمن تامین حقوق مردم بویژه قشرهای کم درآمد و آسیب‌پذیر، قدرت خرید جامعه افزایش و کالا نیز به وفور عرضه شود.
در این جلسه همچنین تاکید شد که همه ارکان نظام باید به عنوان پشتوانه اجرای این قانون، کاملا هماهنگ عمل کنند و مسئولان و رسانه‌ها نیز با اقناع سازی افکار عمومی و توضیح شیوه اجرای طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌های کالاهای اساسی به اجرای آن کمک کنند تا مردم هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه‌ای در زمینه تامین کالا نداشته باشند.

رئیسی برای انتخاب کابینه دولت سیزدهم چقدر فرصت دارد ؟