سید ابراهیم رئیسی (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹) فقیه مسلمان و سیاستمدار مستقل ایرانی است، که از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران مشغول به کار است. سید ابراهیم رئیسی همچنین نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری است. سید ابراهیم رئیسی پس از گذراندن تحصیلات دورهٔ ابتدایی، دروس حوزوی را نخست در مشهد و از سال ۱۳۵۴ در قم ادامه داد. 

سید ابراهیم رئیسی

همه با هم آماده برای تخریب آیت الله رئیسی

سیدابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه (۸ اردیبهشت) در بیست و هفتمین دوره آئین تکریم از خادمان قرآنی و اختتامیه بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، برگزاری این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای توجه به آموزه‌ها و رهنمودها و فهم قرآن برشمرد و گفت: انسانیت انسان و ربانی و خدایی شدن انسان در پرتو آموخته‌های قرآن شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه خداوند ابزار شناخت و معرفت را به همه انسان‌ها کرامت کرده اما برخی از انسان‌ها از آن بهره نمی‌برند، افزود: هر کس که از قرآن که «هدی للناس» و پیامبری که «کافه لناس» است، بهره برد، به قله‌های انسانی هدایت می‌شود و مانند حضرت سلمان به جایگاه رفیعی می‌رسد.

رئیسی همچنین با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت ناس است که ظرفیت هدایت همه انسانها را دارد، اظهار داشت: با این حال برخی از این هدایت برخوردار نمی‌شوند. امروز جامعه بشری و فرهنگ و اقتصاد و سیاست و تمام لایه‌های زندگی انسان معاصر بیش از هر زمان دیگری نیازمند هدایت‌های قرآنی است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر همه ما و جامعه بشری دل به آیات نورانی قرآن و به هدایت‌های مفسران و مبیّنان قرآن یعنی ائمه هدی (ع) که عِدل قرآن هستند، بدهیم دولت اسلامی، جامعه اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآن شکل می‌گیرد. مدنیتی که در پرتو قرآن نباشد، مدنیتی نیست که موجب ارتقای انسان بشود.

شریعتمداری:اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه رئیسی بکار گرفته شد

رئیسی با قدردانی از تلاش‌های امام راحل و مقام معظم رهبری برای احیا و و توجه به فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: امروز جامعه بیش از همه زمان‌ها نیاز به امید و امیدآفرینی دارد. امید و امیدآفرینی در پرتو قرآن و آموخته‌های قرآن امکان‌پذیر است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر مجاهدان فلسطینی در میدان ابتکار عمل را در دست دارند این در پرتو آموخته‌های قرآن حاصل شده است والا ساز و برگ نظامی، پول و امکانات در طرف مقابل است. به جوان فلسطینی در غزه، یا جوان لبنانی و افغانستانی بگوییم به چه دلخوش کردی، قرآن را سر دست می‌گیرد و می‌گوید به این کتاب دل خوش کرده‌ام.

رئیسی با بیان اینکه امروز امید و آرامش در پرتو آیات نورانی قرآن و توجه و دل دادن به قرآن حاصل می‌شود، گفت: فردا روز قدس است. خداوند امام بزرگوار ما را رحمت کند که یادگار ارزشمندی را با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به نام روز قدس از خودشان به جای گذاشتند.

وی افزود: روز قدس، روز امید همه مستضعفان، مومنان و مظلومان عالم و روزی است که نوید آزادی قدس شریف و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی و پیروزی دلبستگان به قرآن عزیز را می‌دهد. آیات قرآن این نوید را به ما می‌دهند که هر کس خداوند متعال و دین خدا را یاری کند، خداوند دست او را خواهد گرفت و این هدایت کسانی است که در مسیر خدا گام بردارند.

رئیسی با بیان اینکه راه شهدای بزرگوار ما از جمله شهید سلیمانی، ایستادگی و دلدادگی به قرآن است، اظهار داشت: اعتراف سخنگوی کاخ سفید به اینکه آمریکا در اعمال فشارهای حداکثری شکست مفتضحانه‌ای خورده به برکت ایستادگی و برخورداری از آموزه‌های قرآن کریم است.

رئیسی برای انتخاب کابینه دولت سیزدهم چقدر فرصت دارد ؟

رئیس‌جمهور در این مراسم از همه خادمان قرآنی که پس از تعطیلی دو ساله این نمایشگاه بار دیگر جمع خادمان قرآن را گرد هم آورده و نمایشگاه اثربخشی را شکل دادند، صمیمانه قدردانی کرد.

رئیسی در این مراسم ضمن بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، از ۱۲ نفر از خادمان قرآن کریم تجلیل و قدردانی کرد.