سید ابراهیم رئیسی (زادهٔ ۲۳ آذر ۱۳۳۹) فقیه مسلمان و سیاستمدار مستقل ایرانی است، که از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور ایران مشغول به کار است. سید ابراهیم رئیسی همچنین نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری است. سید ابراهیم رئیسی پس از گذراندن تحصیلات دورهٔ ابتدایی، دروس حوزوی را نخست در مشهد و از سال ۱۳۵۴ در قم ادامه داد. 

سید ابراهیم رئیسی

همه با هم آماده برای تخریب آیت الله رئیسی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به کنگره بین المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث اظهار داشت: بیانیه گام دوم برآمده از مبانی اسلام ناب محمدی (ص) و غایت و تصویر آن رسیدن به تمدن نوین اسلامی جهت اتصال به انقلاب جهانی حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداء) است.

متن پیام رئیس‌جمهور به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط

توجه به مسائل اجتماعی، جامعه سازی و تمدن سازی ناشی از جامعیت اسلام است. قرآن حکیم، قیام مردم به عدالت را مهمترین هدف رسالت انبیا و نزول کتب آسمانی و احکام الهی برشمرده است.

ملت های فراوانی در طول تاریخ برای رهایی از ظلم و سلطه گری ها تلاش کرده اند، اما تاریخ، کارنامه چندان موفقی از این تلاش ها ارائه نمی کند و معدود انقلاب های به ظاهر موفق نیز به جز تغییر حکومت ها، آرمان های خود را در پای منافع قدرت های سلطه گر و دست نشاندگان داخلی آنها ذبح شده دیده اند.

اما انقلاب شکوهمند ملت ایران، بیش از چهل سال پرافتخار را بدون خیانت به اهداف و آرمان های خود سپری کرده است و تحت مدیریت ولایت فقیه جامع الشرایط و با هدایت رهبری فرزانه و دانشمند، آماده ورود به مرحله اصلاح ساختارهای درونی، جامعه پردازی و تمدن سازی می شود.

سلام و صلوات خداوند بر بنیانگذار جمهوری اسلای ایران، حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) و شهدا و جانبازان و مجاهدان صادقی که زمینه ساز انقلابی عظیم شدند و عرصه های قیام و مجاهدت و کمال انسانی را در عرصه های مختلف زندگی در برابر چشم جهانیان به تصویر کشیده و الگوی تمام عیار استقلال خواهی و مواجهه با استکبار و سلطه گری را نمایان نمودند.

و درود بر رهبر عزیز انقلاب که با تدبیر، این راه را با صلابت ادامه داده و زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی در مرحله دوم انقلاب گردیدند و اهداف و مؤلفه های اساسی انقلاب را با صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تبیین کرده و چشم انداز آینده انقلاب را روشن نمودند.

تبریک روسای جمهور کنیا و تانزانیا و کفیل نخست وزیر اسواتینی به آیت الله رئیسی

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند راهبردی و چشم انداز نسل های آینده ایران و الهام بخش ملت های مسلمان است. بیانیه ای که برآمده از مبانی اسلام ناب محمدی(ص) و غایت و تصویر آن رسیدن به تمدن نوین اسلامی جهت اتصال به انقلاب جهانی حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداء) است و نگارنده روشنفکر و فرهیخته ی آن، طی طریق انقلاب اسلامی را بر مبنای عقلانیت، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی ترسیم نموده است.

محورها و موضوعات این بیانیه، بر مبنای شناخت ظرفیت های انسانی و مادی و بر اساس تجربیات گام اول انقلاب مردم مسلمان ایران در محیط ملی، منطقه ای و جهانی و با الهام از آموزه های قرآن و اهل بیت(ع)، سامان یافته است؛ از این رو ضروری است که پژوهشگران عرصه ی قرآن و حدیث همت کرده و مبانی و مستندات ابعاد مختلف این بیانیه را بر مبنای آیات و روایات استخراج نمایند؛ تا چراغ راه آیندگان در عرصه های پیش روی انقلاب اسلامی باشد و زمینه ساز عملیاتی شدن این بیانیه گردد.

اینک که مجتمع قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه با همکاری چهل مرکز علمی به این امر بزرگ همت کرده اند و بیش از هزار نفر اهل قلم از حوزه و دانشگاه در لبیک به رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) آن را تبیین کرده و از این طریق، جریان سازی علمی نموده اند، ضمن تشکر از این جمع فرهیخته و به ویژه تقدیر از خدمتگزاران نهاد پربرکت جامعه المصطفی العالمیه، به همه مدیران و مراکز علمی توصیه می کنم از تولیدات مفید این کنگره برای تبیین و عملیاتی نمودن بیانیه، استفاده نمایند.

از خداوند متعال انسجام و نصرت مومنین در سراسر جهان و توفیقات روزافزون برای همه پژوهشگران و دست اندرکاران این کنگره را خواستارم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

شریعتمداری:اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه رئیسی بکار گرفته شد