هنیه امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با «سیف الدین عبدالله»، وزیر خارجه مالزی، با وی در باره تحولات تازه فلسطین بحث و تبادل نظر کرد و او را در جریان رویدادهای مسجد الاقصی و حملات صهیونیست ها به نمازگزاران فلسطینی قرار داد.

اسماعیل هنیه

آیا صدام محبوب فلسطینی هاست؟

هنیه در ادامه این گفت و گو افزود که ملت فلسطین با شجاعت تمام به دفاع از مقدسات خود و مسلمانان جهان ادامه می‌دهد.
وزیر امور خارجه مالزی نیز در این تماس تلفتی بر حمایت «کوالالامپور» از مبارزات ملت فلسطین، دفاع از مسجد الاقصی و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

عبدالله همچنین در محکومیت نشست اخیر وزیران امور خارجه برخی کشورهای عربی با همتای صهیونیستی آنها در «النقب» برگزاری آن را مایه تاسف دانست.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) همچنین دیروز (یکشنبه) با وزیر امور خارجه عمان درباره تحولات فلسطین تلفنی گفت و گو کرد.

هنیه در گفت و گوی تلفنی با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان، وی را در جریان تحولات جاری در مسجد الاقصی قرار داد. 

وی خاطرنشان کرد که نیروهای اشغالگر از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۲۰ فلسطینی را شهید و صدها فلسطینی را نیز دستگیر کرده اند. 

فیلمساز ایرانی، اشک سفیر فلسطین را درآورد +تصاویر

جمعه گذشته در پی حمله نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و استفاده این نیروها از باتوم و بمب‌های صوتی و گازی، درگیری‌های خشونت‌آمیزی بین نمازگزاران فلسطینی و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی رخ داد که منجر به زخمی شدن حدود ۲۰۰ فلسطینی و دستگیری بیش از ۴۰۰ نفر از آن‌ها توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس شد.

یورش روز جمعه نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن ده‌ها نمازگزار فلسطینی که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند با واکنش گسترده گروه‌ها و شخصیت‌های بین المللی روبه رو شده است.

بر پایه گزارش ها، نظامیان و شهرک نشینان اشغالگر صهیونیست امروز (دوشنبه) نیز به مسجد الاقصی تعرض کرده و نمازگزاران فلسطینی را از این مسجد بیرون راندند.

از صبح امروز شهرک‌نشینان صهیونیست به منظور برگزاری مراسم عید یهودی پسح (فصح)، تحت تدابیر شدید امنیتی به مسجدالاقصی یورش برده‌اند.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این خصوص اعلام کرد: صدها شهرک‌نشین (صهیونیست) در دومین روز از عید یهودی پسح وارد مسجد الاقصی شدند.

اکنون شمار زیادی از نظامیان صهیونیست نیز در داخل مسجد الاقصی مستقر شده و آن را به پادگانی نظامی تبدیل کرده اند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در درگیری های بامداد امروز (دوشنبه) و یورش صهیونیست ها به مناطق مختلف کرانه باختری ۱۲ فلسطینی زخمی شدند.  

نظامیان رژیم صهیونیستی از امروز (دوشنبه) حرم ابراهیمی را به بهانه اعیاد یهودیان به مدت دو روز به روی مسلمانان بستند و با این کار از ورود نمازگزاران فلسطینی روزه دار به این مکان جلوگیری کردند.

جی‌جی حدید: به فلسطینی بودنم افتخار می‌کنم