شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی تأکید کرد که باید هماهنگی امنیتی بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی، متوقف شود.

خبرگزاری صفا فلسطین به نقل از صبری گزارش داد، هماهنگی امنیتی بین تشکیلات و رژیم صهیونیستی، یک امر مردود است و با منافع ملت فلسطین در تضاد است.

وی افزود: «آیا در طول تاریخ فلسطین، کسی از سران فلسطین با نیروهای اشغالگر هماهنگ کرده بوده است؟ چرا هیچ صدایی نمی‌شنویم که مخالف این هماهنگی باشد».

وی با بیان اینکه تمام مشکلات ملت فلسطین، معلول این هماهنگی است، خاطر نشان کرد، باید صداها برای لغو این هماهنگی بالا برود؛ زیرا این هماهنگی، ضررهای بسیاری به ملت فلسطین وارد می‌کند.

خطیب مسجدالاقصی خاطر نشان کرد، باید از فریبکاری سیاسی و نفاق در جامعه دوری کرد؛ زیرا این مسائل بر آرمان فلسطین، تأثیر منفی دارد.

با وجود مطالبات احزاب، گروهها و مردم فلسطین برای توقف هماهنگی امنیتی با صهیونیستها و کنار گذاشتن این سیاست شکست خورده، ولی تشکیلات خودگردان همچنان به این هماهنگی ادامه می‌دهد.

تشکیلات خودگردان با بازداشتهای سیاسی و جلوگیری از اعتراضات مردمی علیه رژیم صهیونیستی، به هماهنگی امنیتی خود ادامه می‌دهد و دهها فعال مدنی و سیاسی مخالف این سیاست را بازداشت کرده است.