ولودیمیر زلنسکی (زادهٔ ۲۵ ژانویهٔ ۱۹۷۸) کمدین و رئیس‌جمهور کنونی اوکراین است. وی ۲۱ آوریل ۲۰۱۹ بدون پیشینهٔ کار سیاسی و با پیروزی بر رئیس‌جمهور پیشین اوکراین پترو پروشنکو با بدست آوردن ۷۰ درصد آرا به عنوان رئیس‌جمهور اوکراین انتخاب شد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین این هفته پس از آن که روسیه نیروهایش را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرد، "روز وحدت" را ایجاد کرد و بر اساس آن، پرچم اوکراین بر سر در تمامی مدارس، بیمارستان‌ها و بسیاری از فروشگاه‌ها نصب شد.

زلنسکی

پیامد جنگ اوکراین در بازارهای نفت، گاز و مواد غذایی چه خواهد بود؟

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین عصر امروز یکشنبه در سخنانی از رئیس جمهور ایالات متحده خواست به کی‌یف سفر کند تا از نزدیک در جریان تحولات مربوط به حمله نظامی روسیه به اوکراین قرار بگیرد.

زلنسکی گفت: من از بایدن می‌خواهم که به اوکراین بیاید تا متوجه شود آنچه که در حال رخ دادن است، جنگ نیست بلکه کشتار دسته‌جمعی است.

به گزارش الجزیره، رئیس‌جمهور اوکراین تصریح کرد: ما نمی‌توانیم سرزمین‌ را رها کنیم، اما باید با روس‌ها گفت‌وگو کنیم، هرچند با گذشت زمان، فرصت گفت‌وگوها کاهش می‌یابد.

تقاضای زلنسکی از بایدن برای تقویت حفاظت شخصی‌اش

زلنسکی افزود: همه کشورهای جهان باید نگران احتمال استفاده پوتین از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در جنگ با اوکراین باشند.

وی ادامه داد: نیروهای روسیه ممکن است به استفاده از سلاح‌های هسته ای یا شیمیایی متوسل شوند زیرا به زندگی مردم اوکراین احترام نمی گذارند.

زلنسکی اضافه کرد: رزمناو روسی مسکوا دیگر وجود ندارد و غرق شدن آن برای ما فاجعه نیست زیرا سلاحی قدرتمند علیه کشورمان محسوب می‌شد.

همزمان «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین هم در سخنانی گفت که ماریوپل هنوز سقوط نکرده است و نیروهای اوکراینی هنوز در شهر هستند و تا آخر خواهند جنگید.

نخست وزیر اوکراین تأکید کرد که ما خواهان کمک‌های مالی، مهمات و تحریم های بیشتر علیه روسیه هستیم.

دنیس شمیهال تأکید کرد: اگر روس‌ها نمی‌خواهند مذاکره کنند، تا آخر می‌جنگیم و تسلیم نمی‌شویم.

مشروبات الکی و سیگار در رختکن تیم اوکراین +عکس