سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) ۲۲ فروردین ماه در پاسخ به سؤال خبرنگار درباره آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران و خبر منتشر شده در این باره گفت که این خبر درست است و به‌زودی بخشی از منابع ایران آزاد می‌شود. خطیب زاده افزود که هیأتی عالی‌رتبه در این زمینه تا پایان هفته به تهران سفر می‌کند.

خطیب زاده

خطیب زاده : هیچ زمانی را به عنوان ضرب الأجل نمی‌پذیریم

پیش از این برخی رسانه‌ها از آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران در خارج از کشور (حدود هفت میلیارد دلار) خبر داده و اعلام کرده بودند که بر اساس توافق صورت گرفته با برخی کشورهای طرف قرارداد ایران، چارچوب لازم برای رفع مسدودی بخش قابل توجهی از منابع ارزی مسدود شده کشور، مشخص و مورد توافق قرار گرفته است.

سعید خطیب‌زاده همچنین امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره بدهی کره جنوبی به ایران هم اظهار داشت: کره جنوبی بدهی قطعی از فروش نفت و میعانات گازی دارد که به رغم تمامی تعهدات و بدیهیات قانون تجارت جهانی و مسلمات روابط خارجی این بدهی را پرداخت نمی کند و به ملت ایران و ۸۰ میلیون ایرانی بدهکاری دارد و این بدهکاری را به رغم رفت و آمدها و ... پرداخت نکرده و اقدام موثری برای بازپرداخت آنها صورت نداده است. این یک موضوع دوجانبه بین ایران و کره است و در چارچوب دوجانبه هم باید حل و فصل شود و به هیچ موضوع دیگری خارج از روابط دوجانبه ایران و کره مرتبط نیست و این گمانه زنی‌های رسانه‌ای نیز تایید نمی‌شود.

واکنش خطیب زاده به مشارکت جامع راهبردی ایران و چین