استقلال و پیکان امشب (سه‌شنبه) در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال به تساوی بدون گل رسیدند. فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: به بازیکنان هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم. خصوصا بازیکنان خودم که حدود ۶۰ دقیقه ۱۰ نفره و با جان و دل بازی کردند. از همه آن‌ها ممنونم. در نیمه اول همه چیز خوب بود و توپ، زمین، مالکیت و ایجاد موقعیت در اختیار استقلال بود اما متاسفانه آن صحنه دقیقه ۴۰ روند بازی را تغییر داد. فرهاد مجیدی افزود: در نیمه دوم تعویض‌هایی انجام دادیم و بازیکنان سرعتی را به بازی فرستادیم. ما به دنبال برد بودیم ولی متاسفانه نتوانستیم نتیجه لازم را به دست بیاوریم.سرمربی استقلال درباره اخراج سیلوا گفت: من نمی‌خواهم مانند بعضی‌ها داد و بیداد کنم و بهانه بیاورم.

فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی ادعای بیرانوند را زیرسئوال برد

شما مطمئن باشید، این اتفاق برای استقلال می‌افتاد، نه خطا گرفته می‌شد و نه کارتی داده می‌شد. من صحنه را بین دو نیمه نگاه کردم. فروارد به توپ نمی‌رسید و اگر خطا بود، نهایتا کارت زرد داشت. اگر بازی‌های ما را آنالیز کنید، متوجه می‌شوید که ما از داوری ضربه زیادی خوردیم. من نمی‌خواهم راجع به داوری صحبت کنم. این یک موضوع کلی است. من احساس می‌کنم ما ضرر می‌کنیم اما بقیه داد و بیداد می‌کنند. این خنده‌دار است و باعث تاسف است. اتفاقاتی برای استقلال افتاده که من به عنوان سرمربی استقلال احساس می‌کنم، دوست ندارند این تیم قهرمان شود. اگر بخواهید ۱۰ مورد به شما می‌گویم.

مجیدی ادامه داد: شما فیلم مارمولک را دیده‌اید؟ راه‌های رسیدن به خدا را که می‌گوید، دیده‌اید؟ من به شما راه‌های قهرمان نشدن استقلال را یکی، یکی به شما می‌گویم. این را گذاشته بودم آخر فصل بگویم اما الان می‌گویم. یک، به استادیوم بروید، ساعت سه بازی است، ساعت یک و نیم از فدراسیون نامه بزنند که دو بازیکن نمی‌توانند بازی کنند. یعنی انقدر هماهنگ و برنامه‌ریزی شده بود تا زمان به ما ندهند که جایگزین کنیم. عین بازی‌های محلات.

او بیان کرد: دو، شما در این مملکت، فاسدها، جاعلان و دزدها حتی دزدهای خانه خودم، هیچکدام تحت تعقیب نیستند اما مسئولین، دست و صورت نشسته و مسواک نزده، هشت صبح پریدند داخل تلویزیون و همه به دنبال دو سرباز بودند. غیر از این است؟ طرف هشت صبح به تلویزیون رفته و گفته که دو بازیکن ما باید سرباز شوند. این همه آدم در این مملکت هزار میلیارد، هزار میلیارد پول بردند اما یک نفر تعقیبشان نمی‌کند. همه بسیج شده بودند که این دو بازیکن ما سرباز هستند. چه کار کردید با این دو جوان؟ جام جهانی را از آن‌ها گرفتید. چه طور دلتان می‌آید شب بخوابید؟ الان کسی می‌داند وضعیت روحی سیاوش و حسین چه طور است؟

سرمربی استقلال توضیح داد: این‌ها بهانه نیست. دارم می‌گویم که یادداشت کنید. شماره سه، تیم استقلال را در نیمه اول ۱۰ نفره کنید که ببازد. من پیشنهاد می‌کنم راه دیگری پیدا کنید چون تیم مجیدی ۱۰ نفره هم نمی‌بازد. من باز هم می‌گویم که دنبال بهانه نیستم و فردا نگویید که فرهاد می‌خواسته فرار رو به جلو بکند. ولی واقعا این صحنه برای تیم‌های دیگر رخ می‌داد، چنین می‌شد؟ کارهایی که سرمربیان دیگر کردند، من می‌کردم، همان روز ساعت ۱۲ ظهر در میدان آزادی من را دار زده بودند.

کامنت اسطوره فوتبال ایتالیا برای فرهاد مجیدی + عکس

مجیدی ادامه داد: من یک مصاحبه کردم و گفتم که دکان باز کرده‌اند. شما دیدید برای من چه کار کردند؟ گفتند ممنوع‌الکار هستی. از هشت صبح زنگ می‌زدند که ۵۰ میلیون بریز که جریمه شده‌ای. فرقش چیست؟ اگر آن کارها را کنار زمین من با داور کرده بودم، چه کار می‌کردید؟ به خدا ۱۲ ظهر میدان آزادی من را دار زده بودید. اصلا اتفاقی که امروز افتاد را می‌گویم داوری ولی کلا کسی که الان باید طلبکار باشد، ما هستیم. رفت و برگشت دربی پنالتی ما را نگرفتند و ما باید طلبکار باشیم. بقیه صحبت می‌کنند؟ من نمی‌فهمم. با چه رویی صحبت می‌کنند. تیم من را نیمه اول ۱۰ نفره می‌کنند. راه دیگری پیدا کنید. مثلا تیم من را ۹ نفره بکنید. ۱۰ نفره جواب نمی‌دهد.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مرادمند تا پایان فصل می‌تواند به بازیکنان استقلال اضافه شود، گفت: من نمی‌دانم شما چطور این سوال را از من می‌پرسید. من می‌گویم رفتیم به استادیوم و گفتند که این دو بازیکن‌تان نمی‌توانند بازی کنند. من هر صحبتی کنم سندیتی ندارد چرا که قانونی وجود ندارد و هرکس هر کاری می‌خواهد می‌کند، هر کاری. هر طور دوست دارند، برنامه می‌دهند. هرطور دوست دارند، بازی می‌گذارند. هرطور دوست دارند، محروم می‌کنند. به محض این که اطلاعات به دست آوردم، شما را در جریان می‌گذارم. به خدا خبر ندارم. من با باشگاه که صحبت کردم، به من گفتند که مراحل معافیتش انجام شده و قرار است به تمرینات اضافه شود. ولی تا نیاید و نبینمش چیزی را باور نمی‌کند.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چقدر به قهرمانی استقلال امیدوار است، اظهار کرد: شما شک نکنید، به بازیکنانم هم گفتم. بازیکنان من شایسته‌ترین بازیکنان برای کسب قهرمانی هستند. الکی شلوغش نکنید. بازیکنان من در ایران بهترین هستند. تیم استقلال ۲۴ هفته نشان داده که بهترین است پس الکی دنبال داستان نباشید. چطور در سال‌های دیگر این مسائل نبوده و فقط امسال اتفاق افتاده است؟ سال‌های دیگر، تیم‌های دیگر قهرمان شدند هیچ چیزی نبوده؟ بازیکنان استقلال شایسته‌ترین افراد برای کسب قهرمانی هستند.

علی کریمی و فرهاد مجیدی به مهدوی کیا نگاه کنند