اوایل صبح تیره و تار در تاریخ ۲۴ فوریه یورش روسیه به اوکراین با فرمان "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه آغاز شد. از دید او به شکل بیمارگونه‌ای این اقدام نظامی اجتناب ناپذیر بوده است. پوتین در گزارشی گفت: روسیه جاره ای جز حمله به اوکراین نداشت.

حمله روسیه به اوکراین

ادعای جدید آمریکا درباره روسیه و اوکراین

یاوگن کورنیچوک سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی گفت: ما بیشتر به تلاش‌های دیپلماتیک اسرائیل به عنوان یک میانجی نگاه می‌کنیم. ما همیشه به اسرائیل به عنوان یکی از برجسته‌ترین میانجی‌ها برای گفت‌وگو با پوتین نگاه می‌کنیم.

به گزارش اورشلیم پست، کورنیچوک افزود: ما از شنیدن محکومیت یائیر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل در مورد حمله روسیه خرسندیم. مهمترین چیز میزان دیپلماسی پشت پرده‌ای است که اسرائیل می‌تواند به نمایندگی از اوکراین انجام دهد.

استقبال ایران از توافق روسیه و اوکراین

وی تصریح کرد: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق اسرائیل در گذشته از طرف اوکراین با روسیه صحبت کرد و نفتالی بنت نخست‌وزیر فعلی اسرائیل نیز در اکتبر گذشته در دیدار با پوتین در سوچی این کار را انجام داد.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم دیروز جمعه با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین درباره وضعیت درگیری‌ها در اوکراین به ویژه در منطقه کی‌یف صحبت کرد.

به گزارش «کان نیوز» اسرائیل، رئیس جمهوری اوکراین از بنت خواست تا برای توقف عملیات نظامی روسیه «از طرف اوکراین مداخله کند».

پیشنهاد کمیسیون اروپا برای حل مناقشه گازی روسیه و اوکراین