ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی (زادهٔ ۲۵ ژانویهٔ ۱۹۷۸) کمدین و رئیس‌جمهور کنونی اوکراین است. وی ۲۱ آوریل ۲۰۱۹ بدون پیشینهٔ کار سیاسی و با پیروزی بر رئیس‌جمهور پیشین اوکراین پترو پروشنکو با بدست آوردن ۷۰ درصد آرا به عنوان رئیس‌جمهور اوکراین انتخاب شد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین این هفته پس از آن که روسیه نیروهایش را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرد، "روز وحدت" را ایجاد کرد و بر اساس آن، پرچم اوکراین بر سر در تمامی مدارس، بیمارستان‌ها و بسیاری از فروشگاه‌ها نصب شد.

جنگ روسیه و اوکراین

پیامد جنگ اوکراین در بازارهای نفت، گاز و مواد غذایی چه خواهد بود؟

مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در استان کی‌یف اوکراین را تحت تصرف خود درآوردند.

عصر امروز هم رئیس جمهوری اوکراین گفته بود که نظامیان روس به دنبال تصرف نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در استان کی‌یف هستند.

رئیس جمهوری اوکراین تصریح کرد: جنگ شدید می‌تواند منجر به مختل شدن زباله‌های هسته‌ای شود و این امر کل اروپا را تهدید می‌کند.

منابع خبری هم گزارش دادند که نظامیان روس عصر پنجشنبه وارد منطقه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل استان کی‌یف شدند.

رئیس‌جمهور روسیه در نخستین اظهارنظر خود پس از اولین روز حمله کشورش به اوکراین اعلام کرد که «اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدید مواجه می‌شدیم و نمی‌دانم کشور ما پس از آن چگونه ادامه می‌داد».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه شامگاه پنجشنبه در یک نشست خبری در رابطه با تصمیم امروزش برای صدور مجوز عملیات نظامی ویژه در منطقه «دونباس» - واقع در شرق اوکراین - گفت که «روسیه چاره‌ای جز این نداشت».

مشروبات الکی و سیگار در رختکن تیم اوکراین +عکس