رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بافت فرسوده برای پایتخت یک بحران جدی است، گفت: شهردار تهران در اسرع وقت لایحه احیای بافت فرسوده را با رویکرد توجه به جنوب شهر تهران ارائه کند.

مهدی پیرهادی  با بیان اینکه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و بهبود هر چه بیشتر سلامت جسمی و روحی آنها باید با احیای بافت فرسوده مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: احیای بافت فرسوده در توسعه و بهبود مسائل محیط زیستی شهر تهران موثر است.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع بحران قطعاً باید مورد توجه جدی برنامه‌ریزان و شهردار تهران قرار گیرد چراکه هر قدر از خسارت‌های احتمالی بحران‌هایی چون سیل و زلزله بکاهیم مدیریت آن در زمان وقوع بحران سهل‌تر خواهد شد. برنامه‌ریزی برای پیشگیری از چنین بحران‌هایی فارغ از کاهش خسارت‌های مالی، تلفات انسانی را کاهش می‌دهد که از همه مهم‌تر است.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: شهردار تهران باید در اسرع وقت برای احیای بافت فرسوده به شورای شهر لایحه ارائه کند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احیای بافت فرسوده در محور جنوبی خیابان انقلاب اسلامی باید در دستور کار شهردار تهران باشد، تصریح کرد: بنده هم چندین بار این موضوع را تأکید کرده‌ام تا پیشنهاد افزایش میزان تراکم به ساختمان‌های محدوده ذیل محور خیابان انقلاب را ارسال تا در صحن شورا مطرح و تصویب کنیم و بدین ترتیب مرحله جدیدی از نوسازی بافت فرسوده در پایتخت اجرا شود.

پیرهادی درباره لزوم توجه به بافت فرسوده در نقاط مختلف پایتخت گفت: سرمایه‌گذاران حوزه مسکن در پایتخت عموماً به سرمایه‌گذاری در شمال تهران علاقمند هستند، در حالی که توجه به بافت جنوبی شهر تهران با عنایت به اینکه بافت فرسوده عموماً در این مناطق قرار دارد به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز دارد که متأسفانه به دلیل عدم جذابیت برای سرمایه‌گذاران با عدم رغبت آنها روبرو شده‌ایم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه بافت فرسوده برای پایتخت یک بحران جدی است، عنوان کرد: برنامه‌ریزی با رویکرد پیشگیرانه امری ضروری است در غیر این صورت وقوع بحران‌های احتمالی در تهران، صدمات جبران‌ناپذیری به شهر و شهروندان وارد خواهد کرد.

بافت+فرسوده

وی با تاکید بر فرسودگی محور جنوبی خیابان انقلاب بیان کرد: شهردار تهران در اسرع وقت باید با ارائه تسهیلات و بسته‌های تشویقی مناسب و با انجام برخی تغییرات در قوانین مربوط به شهرسازی از طریق مراجع ذیصلاح، کاری کند تا شهروندان نسبت به احیای بافت فرسوده این محدوده ترغیب شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

پیرهادی اضافه کرد: تجربه چندین سال گذشته نشان داد عدم توجه به بافت فرسوده و قرار ندادن بسته‌های تشویقی در بافت‌های فرسوده باعث تحرک و نوسازی این بافت‌ها نمی‌شود.