چندی قبل شهرداری تهران تفاهم نامه همکاری با وزارت بهداشت و درمان برای اسکان همراهان بیمار منعقد کرد که براین اساس با همکاری شهرداری تهران همراه سراهایی برای همراهان سرگردان بیماران بستری شده در بیمارستان می‌سازد. در این راستا نیز شهردار تهران به اجرای این طرح توسط شهرداری منطقه 6 به دلیل وجود بیمارستان امام خمینی (ره) تاکید کرده است و مسئولان این منطقه نیز در تدارک ساخت نخستین همراه سرا برای بیمارستان امام خمینی (ره) هستند.

در همین خصوص دو عضو شورای شهر تهران در گفت وگو با تهران پرس از اقدامات شهرداری و نقش نظارتی شورای شهر درباره میزان پیشرفت این پروژه جویا شد.

اسماعیل دوستی در این خصوص اظهار داشت:بنده به طور جدی پیگیر این وعده شهردار تهران هستم.چراکه معتقدم همراهان بیماران بیمارستانی موقع مراجعه به بیمارستان های تهران به معضل عدم اسکان مناسب گرفتار می شوند.

وی در ادامه افزود:طبق بررسی هایی که انجام شده است در مناطق جنوبی شهر تهران مانند منطقه 6 شهرداری طرح اسکان همراهان بیماران بیمارستانی در حال انجام است.البته بایستی شهردار تهران به صورت جدی این مسئله را پیگیری کند تا شاهد ایجاد این اماکن عمومی در کلیه بیمارستان های شهر تهران باشیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که احتمال حضور شهردار تهران در صحن علنی شورا جهت ارائه توضیحات درباره عدم پیشروی طرح اسکان همراهان بیماران بیمارستانی وجود دارد خاطرنشان کرد:بنده به طور جدی این موضوع را پیگیری می کنم.چنانچه طرح های اسکان با کندی پیش رود از شهردار تهران برای ارائه توضیحات به شورا دعوت خواهیم کرد.

دوستی در ادامه تصریح داشت:به نظر بنده این وعده ای که شهردار تهران در خصوص اسکان همراهان بیماران به مردم شهر تهران داده است بسیار مناسب و لازم بود.البته از وزارت بهداشت نیز درخواست می کنیم با شهرداری تهران در خصوص این موضوع همکاری لازم را داشته باشند.

 

حمایت های همه جانبه شورا از طرح اسکان همراهان بیماران

غلامرضا انصاری دیگر عضو شورای شهر تهران در این باره اظهار داشت:وعده شهردار درباره اسکان همراهان بیماران بیمارستانی با هماهنگی شورای شهر نبوده است و یک تصمیم سازمانی بوده است.

وی در ادامه افزود:همان طور که همه می دانیم ما در شهر تهران دارای مشکلات اجتماعی و اسکان فراوانی داریم.اکثر افرادی که از شهرستان های دور و نزدیک به شهر تهران برای درمان بیماران خود می آیند با مشکل اسکان مواجه هستند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که شهروندان تهرانی به مهمان نوازی معروف هستند و این موضوع سبب شده است که شهردار تهران با همکاری وزارت بهداشت چنین اقدامی انجام دهد بسیار مناسب است خاطرنشان کرد:البته باید توجه داشت که این طرح بایستی بدون وقفه و با اختصاص بودجه کافی عملیاتی شود تا همراهان بیماران بیمارستانی دچار مشکل نشوند.

انصاری در ادامه تصریح داشت:قطعا شورای شهر تهران از طرح مشترک شهرداری و وزارت بهداشت حمایت خواهد کرد.چنانچه طرح و لایحه ای مبنی بر کمک های مالی به این پروژه در شورای شهر و کمیسیون بودجه ارائه شود مورد موافقت قرار خواهد گرفت.