پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رئیس کمیته محیط زیست شهری شورای شهر تهران گفت: باغات کن  باید برای شهر تهران حفظ شوند و  به عنوان میراث طبیعی ثبت شود.

محمد حقانی در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس»- گفت:لایحه ای را به صحن شورای شهر در مورد تثبیت باغات کن به عنوان میراث طبیعی شهر تهران بردیم که یک فوریت آن  تصویب شد.

رئیس کمیته محیط زیست شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه  باغات کن در غرب تهران باغاتی دست نخورده  و متمرکز هستند اظهار داشت: این باغات باید برای شهر تهران حفظ شوند و  به عنوان میراث طبیعی ثبت شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک فوریت طرح حفظ باغات کن  با اکثریت قاطع تصویب شد و برای بحث و بررسی به کمیسیون های مربوطه رفت که مجددا به صحن شورا برگردد و تصویب نهایی شود.

حقانی با بیان اینکه باغاتی که مورد تعرض قرار می گیرند ما در کار گروه حفظ محیط زیست  بحث و بررسی می کنیم  عنوان کرد: ما چندین  باغ  از جمله باغی  در کوچه سی و دوم در جنوب پارک جمشیدیه و همین طور  باغ معنوی و چند باغ دیگر در نقاط مختلف شهر حفظ کردیم و از تخریب آن جلوگیری کردیم .

 وی با اشاره به اینکه  باید نسبت به موضوع  حفظ باغات آگاه سازی صورت بگیرد بیان کرد :در شورای سوم  طرح مناسبی  با عنوان برج باغ برای حفظ باغات صورت گرفت که 30 درصد در اختیار مالک برای ساخت و ساز باشد و 70 درصد  مابقی برای   باغ  باشد
حقانی گفت: متاسفانه این طرح به خوبی اجرا نشد، مالکین در اولین اقدام  70 درصد را ازبین می بردند بعد 30 درصد را و یک سریع هم تخلفاتی خود شهرداری انجام می داد که  پس از  اجازه ساخت و ساز در 30  درصد  داد، اجازه خاک برداری  در 100 درصد داده میشد. 

وی تصریح کرد: با این کار عملا طرح برج باغ منتفی میشد و در حال حاضر  به دنبال آن هستیم که  باغات حفظ شود وباید راه کار بدهیم که در غیر این صورت مابقی باغات از بین می رود.

وي افزود: قطعا یکی از راه کارها این است که  این که  ابتدا 70 درصد را از ید مالک خارج کنیم و بعد اجازه   ساخت و ساز در 30 درصد را بدهیم.