سونی شرکت خوشه‌ای ژاپنی و چندملیتی است، که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی، صنعت بازی‌های ویدئویی و تجهیزات سرگرمی، صنعت موسیقی و فیلم، همچنین ارائه خدمات مالی فعالیت می‌کند.

شرکت سونی در سال ۱۹۴۶ توسط ماسارو ایبوکا و آکیو موریتا تأسیس شد. شرکت سونی امروزه در کنار رقبایی چون سامسونگ، پاناسونیک، توشیبا، هیتاچی و ال‌جی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل الکترونیکی در جهان شناخته می‌شود.

 سونی استودیو بانجی را با قیمت ۳.۶ میلیارد دلار خرید

بهترین تلویزیون های 75 اینچ ارائه شده از برند های ال جی ، سامسونگ و سونی از فروشگاه dubaikoochooloo.com

سونی استودیو بانجی، سازنده Destiny و خالق اصلی Halo، را با قیمت 3.6 میلیارد دلار خرید. این خرید اندکی پس از اعلام مایکروسافت مبنی بر اینکه قصد دارد اکتیویژن بلیزارد را در معامله ای به ارزش 68.7 میلیارد دلار خریداری کند، به دست می آید. پیت پارسونز، مدیر عامل بانجی در یک پست وبلاگ گفت: Bungie به انتشار مستقل و توسعه خلاقانه بازی‌های ما ادامه خواهد داد.

پارسونز گفت: «در SIE (sony interactive entertainment)، ما شریکی پیدا کرده‌ایم که بدون قید و شرط از ما در هر کاری که هستیم حمایت می‌کند و می‌خواهد چشم‌انداز ما را برای ایجاد سرگرمی‌های نسلی تسریع بخشد، همه اینها در عین حفظ استقلال خلاقانه‌ای که در قلب بانجی می‌تپد.» مانند ما، SIE معتقد است که دنیای بازی تنها آغازی است که IP های ما می توانند تبدیل شوند. ما با هم رویای ایجاد و پرورش امتیازات نمادینی را به اشتراک می گذاریم که دوستان در سراسر جهان، خانواده ها در نسل ها و طرفداران را در چندین پلت فرم و رسانه های سرگرمی متحد می کند.

از گوشی متفاوت سونی رونمایی شد +عکس

جیم رایان، رئیس و مدیر عامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت در پستی در بلاگ پلی استیشن گفت که بانجی همچنان یک استودیو و ناشر مستقل و چند پلتفرمی خواهد بود و در کنار توسعه دهندگان استودیو پلی استیشن شرکت خواهد بود. او گفت: «تخصص در سطح جهانی بانجی در توسعه چند پلتفرمی و خدمات بازی زنده به ما کمک می‌کند تا دیدگاه خود را برای گسترش پلی‌استیشن به صدها میلیون گیمر ارائه دهیم.

بانجی صراحتاً به مخاطبان می گوید که بازی های آینده آن به انحصار پلی استیشن تبدیل نخواهند شد. «نه. ما می خواهیم دنیایی که می سازیم به هر جایی که مردم بازی می کنند گسترش یابد. بانجی در پرسش‌های متداول درباره این معامله می‌نویسد: ما به انتشار خود، مستقل و خلاقانه ادامه می‌دهیم و به یک جامعه واحد بانجی ادامه می‌دهیم. »

شرکت‎سونی«مصاحبه»را دراینترنت‎منتشرکرد