جواد افشار یکی از کارگردانان برجسته ایرانی است. جواد افشار هم اکنون در سینمای ایران فعالیت می کند. پسر جواد افشار علی افشار می باشد. از آخرین کار جواد افشار میتوان به سریال گاندو اشاره کرد.

جواد افشار

جواد افشار و مجتبی امینی بازیگر سریال خود شدند

بیوگرافی جواد افشار

جواد افشار  ۲۶ دی سال ۱۳۴۷ در قم متولد شد. او در کودکی با تعزیه خوانی و سپس با تئاتر آشنا شد. در سال ۱۳۶۳ در سن ۱۶ سالگی نخستین بار کارگردانی را با ساخت یک فیلم کوتاه تجربه کرد. در سال ۱۳۶۹ به دانشگاه صدا و سیما راه یافت با دریافت مدرک کارشناسی کارگردانی فارغ‌التحصیل شد. در ادامه به عنوان دستیار کارگردان در فیلم مسافر ری به کارگردانی داوود میرباقری فعالیت‌های خود را پی گرفت. او در دوران دانشجویی چند فیلم کوتاه ساخت از جمله فیلم کوتاه ۱۶ میلیمتری زنبورک که در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی شرکت کرد و جوایزی کسب نمود. وی در سال ۱۳۷۶ نخستین فیلم بلند داستانی خود را با عنوان پایی برای پرواز ساخت و در سال ۱۳۷۹ نخستین سریالش را با نام غروب بی پایان کارگردانی کرد.

جواد افشار و کامبیز دیرباز در پشت صحنه «گاندو»

همسر جواد افشار

چندین سال پیش ایشان ازدواج کرده و دارای دو فرزند دختر و پسر به نام ناهید و علی است که هر دو در عرصه هنر کار میکند..
پسرش  علی افشار  تاکنون در چندین کار پدر بازی کرده و آخرینش  سریال گاندو  بوده است.

جواد افشار سیاه پوش شد

سریال کیمیا

کیمیا یکی از پربیننده ترین سریال های جواد افشار است که پخش آن از مهرماه سال 94 در شبکه دو سیما آغاز شد و در 110 قسمت روی آنتن این شبکه رفت.

این سریال جواد افشار با استقبال ویژه ای از سوی مخاطبان روبرو شد و تکرار آن در شبکه های مختلف سیما باز هم بیننده های خاص خودش را دارد.

سریال کیمیا روایتگر زندگی زنی به نام کیمیا در مقاطع زمانی مختلف از زمان قبل از انقلاب تا دوران جنگ ایران و عراق است و بازیگرانی چون مهراوه شریفی نیا، آزیتا حاجیان، حسن پورشیرازی، علی شادمان، مهدی پاکدل، امیرحسین آرمان، پوریا پورسرخ، سوگل طهماسبی، عاطفه رضوی، سیدمهرداد ضیایی، نسرین نکیسا و بسیاری دیگر از هنرمندان کشورمان در این سریال ایفای نقش کردند.

جواد افشار

دفاع جانانه جواد افشار از کیمیا/عکس

سریال برادر

یکی دیگر از سریال های ماندگار و پربیننده جواد افشار در تلویزیون، سریال برادر است که ماه رمضان سال 95 از شبکه دو سیما پخش شد.

سریال برادر درباره یک تاجر خوش نام برنج و خانواده او است که پسر کوچکتر خانواده توسط دشمنان پدرش اغفال شده و دست به کار خطایی میزند که آبروی پدر را نشانه میرود و این سرآغاز ماجراهایس متعدد در این سریال است.

حسن پورشیرازی، حسین یاری، پوریا پوسرخ، سوگل طهماسبی، سهیلا رضوی، گلاره عباسی، کاوه خداشناس، مجید واشقانی، رضا توکلی و... در سریال برادر به ایفای نقش پرداختند.

جواد افشار