قوانین دبی برای کسانی که به این کشور مهاجرت می کنند یا برای گردش به دبی می روند کمی سختگیرانه است. دبی یک کشور مسلمان است و از نظر قوانین اخلاقی سختگیرانه است.

اماراتی ها مردمانی بسیار سنتی هستند، آنها فرهنگ و میراث خود را جدی می گیرند و از بازدید کنندگان و مهاجران انتظار دارند که به ارزش های آنها احترام بگذارند.

اگر به قوانین کشور امارات متحده عربی احترام بگذارید، آنها به شما احترام خواهند گذاشت، آنها مردمانی روشنفکر هستند، اما محدودیت‌ هایی برای رفتار در جامعه اماراتی وجود دارد که اگر می خواهید در آنجا زندگی کنید باید آنها را بپذیرید.

دانستن قوانین و قوانین دبی و اینکه چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی غیرقابل قبول است، کلید یک زندگی راحت و آسان در شهر دبی است.

ئئئ

قوانین واردات کالا در دبی

قوانین واردات کالا در دبی

واردات محصولات گوشت خوک، به امارات غیرقانونی است. ویدئوها، کتاب ها و مجلات و محصولات پورنوگرافی مورد بررسی دقیق قرار می گیرند و واردات آنها غیر قانونی می باشد. برای تهیه بلیط دبی می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید.

قوانین مواد مخدر در دبی

مجازات های قاچاق و نگهداری مواد مخدر شدید است. جرم مواد مخدر در دبی می تواند شامل مجازات اعدام باشد و داشتن حتی کوچکترین مواد مخدر غیرقانونی می تواند منجر به حداقل 4 سال زندان شود.

مقامات اماراتی وجود مواد مخدر را حتی در جریان خون قاچاق می دانند. برخی از گیاهان دارویی مانند اسپایس در امارات غیرقانونی هستند.

بسیاری از مردم در مسیر خود به مقصدهای دیگر در فرودگاه های امارات توقف می کنند. فرودگاه های امارات متحده عربی دارای فناوری و امنیت عالی هستند، بنابراین مسافران ترانزیت که حتی مقادیر باقیمانده مواد مخدر را حمل می کنند ممکن است دستگیر شوند.

برخی از محصولات مراقبت از پوست و سیگارهای الکترونیکی ممکن است حاوی موادی باشند که در امارات متحده عربی غیرقانونی هستند مانند روغن CBD اگر چنین محصولاتی در اختیار شما باشد، مصادره خواهند شد و ممکن است با اتهامات کیفری روبرو شوید.

فهرستی از داروهای مخدر، روانگردان و کنترل شده و مقادیر مجاز و مدارک قابل ارائه را می توان درسایت وزارت بهداشت امارات مشاهده کنید.

قوانین مشروبات الکلی در دبی

ساکنان غیر مسلمان می توانند برای نوشیدن الکل در خانه و مکان های دارای مجوز مشروب دریافت کنند، در دبی، گردشگران می توانند مجوز موقت مشروب ارزان در دبی را به مدت یک ماه از دو توزیع کننده رسمی مشروب در دبی دریافت کنند.

به گردشگران یک سند رفتار ارائه می شود و از آنها خواسته می شود تا تأیید کنند که قوانین و مقررات مربوط به خرید، حمل و نقل و مصرف مشروبات الکلی در دبی را درک می کنند.

مجوز مشروبات الکلی برای افراد غیر مقیم در سایر امارات در دسترس نیست، اما برای گردشگران و بازدید کنندگان امکان خرید و نوشیدن الکل در مکان های دارای مجوز، مانند هتل ها، رستوران ها و کلوپ ها وجود دارد.

با این حال، باید توجه داشته باشید که مشروبات الکلی یا تحت تأثیر الکل بودن در ملاء عام، طبق قوانین امارات، جرم قابل مجازات است.

به طور کلی، سن قانونی برای نوشیدن الکل در ابوظبی دبی 18 سال است، اما یک آئین نامه وزارت گردشگری از ارائه الکل توسط هتل ها به افراد زیر 21 سال جلوگیری می کند. در دبی و سایر مکان ها در امارات به جز شارجه، سن نوشیدن 21 سال است، نوشیدن الکل در شارجه غیرقانونی است. همچنین مسافرانی که تحت تأثیر الکل در حال عبور از امارات هستند نیز ممکن است دستگیر شوند.

ظظظ

قوانین فرودگاه دبی

قوانین فرودگاه دبی

قوانین ورود به دبی برای برخی از کالاها مانند حیوانات، داروها و اسلحه تنها پس از دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح قابل واردات/صادرات امکان پذیر است. برخی از کالاهای ممنوعه عبارتند از:

حیوانات خانگی و حیوانات اهلی

شما می توانید پس از دریافت مجوز از وزارت تغییر اقلیم و محیط زیست، گربه و سگ را به امارات وارد کنید، شما باید کارت واکسیناسیون حیوان خانگی خود، گواهی سلامت، پاسپورت او و جزئیات مربوط به آن را ارائه دهید، برخی از حیوانات خانگی ممکن است قبل از ورود به امارات نیاز به آزمایش هاری داشته باشند. برای اطلاع از بلیط شیراز دبی به سایت تریپ مراجعه کنید

دارو ها

گردشگران موظفند در مورد داروهایی که از کشور خود حمل می کنند احتیاط کنند. برخی از داروها ممکن است حاوی موادی باشند که در امارات ممنوع است و منجر به دستگیری حاملان آنها شود.

از این رو، افراد نه تنها باید نسخه پزشک را همراه داشته باشند، بلکه باید اطمینان حاصل کنند که مقدار قرص ها استفاده در طول مدت اقامت برنامه ریزی شده آنها توجیه می کند. همچنین به آنها توصیه می شود از سفارتخانه های مربوطه گواهی دریافت کنند.

برای آوردن مقدار عمده دارو به امارات، مجوز قبلی از وزارت بهداشت و پیشگیری لازم است، مقامات گمرکی در امارات به طور مرتب لیست داروهای ممنوعه در امارات را به روز می کنند.

داروهای ممنوعه در امارات می‌ توان به  آلفا متیل فنتانیل، فنتانیل، متادون، مورفین، ترامادول، فنوپریدین، کاتینون، کتامین، آمفتامین، برومازپام و ... اشاره کرد.

مواد مخدر

چه داروهای کنترل شده و چه داروهای تفریحی محصولات گیاهی/طبیعی مانند تنباکو، خشخاش، دانه های تریاک، برگ فوفل و برخی از گیاهان دارویی در امارات غیر قانونی هستند، دانه های خشخاش منبع تریاک هستند و در امارات متحده عربی یک ماده مخدر ممنوعه هستند.

سلاح و تجهیزات مربوطه

سلاح‌ ها، مهمات، حفاظت بدن و تجهیزات مرتبط مانند کیت‌ های تمیز کننده سلاح، کمربند اسلحه و غیره هر چقدر هم که مقدار کم و هر هدفی که باشد، همگی قبل از ورود یا عبور از امارات به مجوز نیاز دارند.

تجهیزات فنی

تجهیزاتی مانند تلفن های ماهواره ای، دستگاه های شنود یا ضبط، فرستنده های رادیویی، دوربین های قدرتمند یا دوربین های دوچشمی ممکن است برای استفاده در امارات نیاز به مجوز داشته باشند.

ئظئ

پول نقد دبی

پول نقد

مسافرانی که با بیش از 100 هزار درهم به صورت نقدی یا مبلغی معادل آن با ارزهای دیگر یا سایر ابزارهای مالی به امارات سفر می کنند یا وارد امارات می شوند، باید آن را در گمرک اظهار کنند.

مسافرانی که با 10هزار یورو یا بیشتر به کشورهای اتحادیه اروپا می رسند یا از کشورهای اتحادیه اروپا خارج می شوند، باید مبلغ را به افسر گمرک اعلام کنند.

بردن مواد غذایی به دبی

طبق مصوبه 14 وزیر بهداشت دبی  در سال 2016 در مورد کنترل مواد غذایی وارداتی برای مقاصد غیرتجاری، حداکثر می توانید موارد زیر را وارد کنید:

  • 20 کیلوگرم ماست
  • 50 لیتر روغن
  • 10 کیلوگرم انواع سبزیجات و میوه جات
  • 100 کیلو خرما
  • 10 کیلو شیرینی و نان
  • 30 کیلوگرم غلات، غلات و گوشت قرمز
  • 10 کیلوگرم ماهی و غذاهای دریایی
  • 500 گرم خاویار
  • 11 کیلوگرم تخم مرغ
  • 20 کیلوگرم برای عسل و محصولات قندی
  • 5 کیلوگرم برای گیاهان و ادویه جات از جمله سرکه، آب شکوفه پرتقال و گلاب
  • 500 گرم زعفران
  • 10 کیلوگرم غذای خاص مانند غذای کودکان مجاز است
  • 20 لیتر نوشیدنی و شربت شامل آب
  • 5 کیلوگرم کنسانتره آبمیوه
  • بردن کنسرو به دبی 25 کیلو گرم مجاز است

شما نمی توانید تخم مرغ پخته شده اردک را بدون اجازه مقامات گمرکی وارد کنید. اگر تخم مرغ را وارد می کنید، باید گواهی بهداشتی ارائه دهید که نشان دهنده تاریخ تولید و انقضای تخم باشد.

کالاهای شخصی

وسایل شخصی مسافران مجاز به ورود بوده و در صورت داشتن شرایط زیر از پرداخت هزینه گمرکی معاف خواهند بود:

  • هدایا، عطرها و چمدان های شخصی که از 3000 درهم تجاوز نکند.
  • تعداد سیگارها از 400 نخ تجاوز نکند ارزش آن از 2000 درهم تجاوز نکند.

قوانین نوع پوشش در امارات عربی

اماراتی‌ ها محافظه‌ کارانه لباس می‌ پوشند و از بازدید کنندگان و مهاجران انتظار دارند که هنگام حضور در مکان های عمومی محافظه ‌کارانه لباس بپوشند.

بنابراین، اگر قصد خرید دارید و یا برای پیاده ‌روی بیرون رفته ‌اید ، باید مطمئن شوید که لباس‌ هایتان قد مناسبی داشته باشد،

در مراکز خرید، علائمی را مشاهده خواهید کرد که به شما هشدار می ‌دهند که با لباس مناسب وارد شوید، وقتی نوبت به آفتاب گرفتن می ‌رسد، می‌توانید لباس‌ های ساحلی بپوشید، باید برای مکان های عمومی لباس مناسب بپوشید. یعنی شما نمی توانید با بیکینی خود به خانه بروید.

پوشش توریست ها در دبی هنگام حضور در مکان ‌های عمومی مانند مراکز خرید باید مناسب باشد. لباس ها باید بالای بازوها را بپوشانند و لباس زیر نباید نمایان باشد. لباس شنا باید فقط در سواحل یا استخرها پوشیده شود.

قوانین هتل ها و اقامتگاه های دبی

گرفتن فتوکپی از پاسپورت برای هتل ها امری عادی است. اگر کمتر از 18 سال سن دارید نمی توانید در هتل اقامت کنید.

قوانین رفتار های اجتماعی در دبی

در دبی قوانینی وجود دارد که شما نباید در امارات آنها را زیر پا بگذارید. پس باید مراقب رفتار خود باشید.

رفتار توهین آمیز

فحش دادن و انجام حرکات بی ادبانه اعمال زشت تلقی می شود و متخلفان می توانند زندانی یا اخراج شوند. هنگام برخورد با پلیس و سایر مقامات مراقب باشید.

جمع آوری کمک های مالی

اگر در نظر دارید جمع آوری کمک مالی یا سایر اقدامات خیریه را در امارات متحده عربی  انجام دهید یا تبلیغ کنید، به خاطر داشته باشید که این فعالیت ها، از جمله مواردی که به صورت آنلاین و از طریق رسانه های اجتماعی انجام می شوند، به شدت تحت نظارت هستند.

شما باید به طور کامل از الزامات قانونی آگاه باشید و در صورت لزوم از مشاوره حرفه ای استفاده کنید. عدم رعایت می تواند مجازات های کیفری، یا حبس را در پی داشته باشد.

ممم

عکاسی از حریم شخصی

عکاسی از حریم شخصی

عکاسی از برخی ساختمان های دولتی و تاسیسات نظامی مجاز نیست. بدون اجازه از افراد عکس نگیرید، مردان حق ندارند از زنان در سواحل عکس بگیرند.

اگر می خواهید فعالیت رسانه ای مربوط به تولید، انتقال یا توزیع اطلاعات چاپی، دیجیتال، صوتی، تصویری یا بصری را انجام دهید، باید از قبل مجوز مناسب را از مقامات اماراتی دریافت کنید. عدم انجام این کار می تواند منجر به حبس و جریمه قابل توجهی شود.

امارات در مورد حفظ حریم خصوصی افراد بسیار سختگیر است و عکس گرفتن از شخصی بدون اطلاع یا رضایت آنها بسیار جدی گرفته می شود. اگر این تصاویر را در پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی پست کنید، تشدید می ‌شود.

طبق قوانین جرایم سایبری، شما می توانید به دلیل این جرم به مدت شش ماه زندانی شوید، اگرچه در عمل این احکام بسیار شدید تر است و بازدید کنندگان مختلفی از کشور اخراج شده اند.

به طور کلی عکس گرفتن در امارات متحده عربی یک ریسک پرخطر است. علاوه بر ممنوعیت گرفتن عکس از ساختمان‌ های نظامی، دادگاه ‌ها و کاخ‌ ها، اجازه ندارید از تصادفات جاده ‌ای که در سفر خود می ‌بینید عکس بگیرید. این می تواند برای شما بین 50 هزار تا 3 میلیون درهم جریمه داشته باشد.

استفاده از فیلترشکن

طبق قوانین جرایم سایبری امارات متحده عربی، کاربران در صورت استفاده از آدرس IP جعلی یا آدرس شخص ثالث به هر وسیله دیگری به منظور ارتکاب، می توانند با جریمه های بین 500,000 تا 2 میلیون درهم  روبرو شوند.

بنابراین اگر بخواهید به یک سایت محدود یا مسدود شده دسترسی پیدا کنید یا مطالب دارای حق چاپ را دانلود کنید، در معرض جریمه سنگینی قرار دارید.

قوانین ماشین در دبی

در امارات داشتن خودرو قوانین خاص خود را دارد در ادامه با ما همراه شوید تا این قوانین را با هم بررسی کنیم:

ماشین کثیف

با طوفان های شن مکرر در امارات، فکر کنید با این حال، اگر خودرویی کثیف به نظر برسد در نتیجه، صاحبان آن‌ ها با جریمه نقدی و توقیف و هزینه ‌های سنگین 3000 درهمی مواجه می شوند.

ننمکک

شستن ماشین

شستوشوی ماشین

در حالی که نشستن خودرو می تواند شما را با مشکل جدی مواجه کند، شستن نادرست خودرو نیز می تواند این مشکل را ایجاد کند. شما باید از شستن ماشین خود در مناطق مسکونی خود اجتناب کنید.

شستن خودرو در منزل برای محیط ‌زیست خطرناک هستند، زیرا آب کثیف آن به خیابان‌ ها و فاضلاب ‌ها ریخته و همه جا را  آلوده می ‌کند. در عوض، شما باید ماشین خود را به کارواش های مناسب که در ایستگاه های پمپ بنزین و پارکینگ های مراکز خرید هستند ببرید.

ساختن شایعه و شایعه پراکنی

احتمالاً مبهم ترین تخلف در این لیست است، هر چیزی که به عنوان شایعه تعبیر شود، طبق قوانین امارات قابل مجازات است. شایعه پراکنی، به خصوص در شبکه های اجتماعی، می تواند منجر به سه سال زندان و جریمه نقدی تا سقف یک میلیون درهم شود. امارات متحده عربی با هدف سرکوب کسانی که به صلح اجتماعی و نظم عمومی آسیب می زنند قوانین بسیار سختگیرانه ای در مورد انتشار اخبار آنلاین دارد.

این موضوع پس از سیل سال 2016 آشکار شد، زمانی که عکس‌ ها و فیلم‌ هایی از خسارات ناشی از باران شدید و باد های شدید به طور گسترده در شبکه ‌های اجتماعی پخش شد. این افراد به عنوان شایعه پراکنی محکوم شدند و اعلام شد که بحث در مورد طوفان و اشتراک گذاری عکس های منفی غیرقانونی است.

سیگار کشیدن

استعمال دخانیات در بسیاری از ادارات دولتی و مکان هایی مانند مراکز خرید ممنوع است، بنابراین قوانین را رعایت کنید. همچنین مناطقی برای سیگار کشیدن در سراسر شهر وجود دارد، بنابراین رعایت این ممنوعیت حتی برای معتاد ترین سیگاری ها نیز دشوار نیست. برای اطلاع از ساعت های پرواز دبی به تهران می توانید از طریق لینک به سایت تریپ مراجعه کنید.

قوانین تجارت در دبی

امارات مقررات متعددی را برای انجام عادلانه تجارت در نظر گرفته است. به عنوان یک کارآفرین مسئول، شما موظف به رعایت قوانینی هستید.

  • کسب و کار خود را اداره کنید
  • حمایت از حقوق کار، حقوق مصرف کننده و حقوق مالکیت معنوی
  • حفاظت از سلامت و محیط زیست و تضمین ایمنی

جرایم مالی

جرایم مالی، از جمله کلاهبرداری، چک ‌های برگشتی و عدم پرداخت قبوض اغلب می ‌تواند منجر به حبس ویا جریمه نقدی شود. حساب های بانکی و سایر دارایی ها نیز می توانند مسدود شوند.

معمولاً برای افراد غیر مقیم امارات که به دلیل جرایم مالی دستگیر می شوند، وثیقه در دسترس نیست. محکومین عموماً تا زمانی که بدهی پرداخت نشده یا بخشوده نشوند از زندان آزاد نخواهند شد و حتی ممکن است پس از پرداخت بدهی در صورت وجود محکومیت معوق در زندان بمانند.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط شیراز دبی مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ پرواز دبی به تهران بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir