استقبال از سفر به تورهای خارجی بدلیل افزایش قیمت ارز، نسبت به زمان مشابه سال قبل تا پنجاه درصد افت پیدا کرده است. ولی با همین وضعیت نیز می توان یک تور خوب خارجی را انتخاب و بهیک سفر رویایی رفت. می توانید با استفاده از شیوه خربد تور لحظه آخری به استانبول و دبی سفرکنید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تور لحظه آخری استانبول

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای جهان است که در طول قرن ها تحت تاثیر امپراتوری ها قرار گرفته است. حدود 1000 سال قبل از میلاد، کلیسای بیزانس رو به پایتخت قسطنطنیه امپراتوری بیزانس تبدیل شد و پس از پیروزی عثمانی در شهر، جایگاه شگفت انگیزی را به عنوان قلب امپراتوری خود حفظ کرد. این شهر (به طور رسمی پس از تاسیس جمهوری ترکیه به نام استانبول تغییر نام یافته است) با بقایای با شکوه تاریخ طولانی و مشهور خود، پراکنده شده است، و گشت و گذار در این مکان حتی از دیدار بازدیدکننده به یاد ماندنی نیز تاثیر می گذارد.

به علاوه چهار بزرگ (آیه صوفا، کاخ توپکاپی، مسجد آبی و بازار بزرگ)، زمان کافی برای کشف سایر مناظر را می گذارند. اگر چه بسیاری از جاذبه های توریستی در یا در نزدیکی منطقه قدیمی شهر سلطان مهمت واقع شده است، آرای خیره کننده ای از چیزهای دیگر در سراسر دورتر از شهر وجود دارد. برنامه سفر خود را با لیست ما از جاذبه های توریستی برتر در استانبول.

مسجد ایارصوفیه

گفته می شود زمانی که امپراتور بیزانس یوستنیانی برای اولین بار در 536 میلادی به کلیسای کامل خود وارد شد، او فریاد زد: "افتخار به خدا که من ارزش این کار را محکوم کرده ام. اوه سلیمان، من شما را نادیده گرفتم. بیانیه امپراتور به دنیای ثروت و توانایی های فنی امپراتوری وی بود. سنت معتقد بود که منطقه اطراف تخت امپراتور در کلیسا مرکز رسمی جهان است.

ایار صوفیه از طریق تبدیل به یک مسجد، بعد از اینکه ارتش عثمانی فتح قسطنطنیه را به تبدیل شدن به موزه در قرن بیستم تبدیل کرد، یکی از نشانه های گران ترین استانبول باقی مانده است. حتما با خرید تور استانبول لحظه آخری از مسجد ایار صوفیه دیدن فرمایید.

توپکاپی

این نخستین قمر ممتحه در قرن 15 میلادی ساخته شده بود و این قصر شکوهمند در کنار بسفر، جایی بود که سلطنتی امپراتوری عثمانی تا قرن نوزدهم سلطنت خود را بر عهده داشت. مجتمع عظیم نمایشی خیره کننده از هنر اسلامی است و حیاط های فراوان با کاشی های پیچیده کاشی نقاشی شده با دست ساخته شده اند و یک ورنر از اتاق های تزئین شده تزئین شده است که همه آنها توسط دیوارهای برج و برج ها محدود شده است.

از موارد برجسته بسیاری در اینجا، محبوب ترین هارم (جایی که پادشاهان و فرزندان سلطان چند روز خود را صرف می کنند)؛ دادگاه دوم، که در آن شما می توانید از طریق آشپزخانه کاخ عظیم راه بروید و در ناحیه خیره کننده اتاق شورای امپراتوری قرار بگیرید؛ و دادگاه سوم که شامل اتاق های خصوصی سلطان بود.

دادگاه سوم همچنین یک مجموعه قابل توجه از آثار پیامبر (ص) را در اتاق نگهبانی مقدس نشان می دهد و به خزانه امپراطوری منزل می رسد، جایی که شما با یک جادوگر از اشیاء طلای پر زرق و برق و سنگ های قیمتی که چشمان شما را آب می اندازند، به سر می برند. برای به طور کامل کاخ Topkapi را ببینید، حداقل نیمی از روز نیاز دارید.

تور لحظه آخری دبی

دبی نقطه عطفی در امارات متحده عربی است. این شهر از مراکز خرید بالا و مراکز خرید خود را از یک ایستگاه بیابان به مقصد تغییر داده است، جایی که گردشگران برای فروش معامله، آفتاب و سرگرمی خانوادگی گله می کنند. دبی مشهور است به جاذبه های دیدنی مانند Burj Khalifa (بلندترین ساختمان جهان) و مراکز خرید که با آکواریوم های ماموت و دامنه های اسکی داخلی در آمده اند.

اما این شهر دارای نکات برجسته فرهنگی و چیزهایی است که باید انجام شود، و همچنین تمام افزودنی های مدرن و زیبا. در اطراف منطقه Bastakia سرگردان شوید و دوبی قدیمی را کشف کنید، سپس در دوک کراک در یک فروپاشی سنتی کروز بروید و به زودی خواهید فهمید که این شهر بیشتر از رویا پر زرق و برقی است. در مورد بهترین مکان ها برای بازدید از لیست ما از جاذبه های برتر در دبی بیشتر بدانید.

برج خلیفه

ساختمان برجسته دبی برج  خلیفه است که در 829.8 متر بلندترین ساختمان جهان است و مشهورترین نقاط برجسته شهر است. برای اکثر بازدیدکنندگان، سفر به عرشه مشاهدات در طبقه 124 در اینجا ضروری است در حالی که در شهر است. دیدگاه های چشم انداز شهر از منظر چشم انداز پرنده، به سادگی شگفت انگیز است. تجربه عرشه مشاهیر صاف شامل ارائه چند رسانه ای در دو دیوار و ساختمان برج خلیفه (تکمیل در سال 2010) قبل از آسانسور سرعت بالا شما را به عرشه مشاهده برای دیدگاه 360 درجه از سراسر آسمان خراش ها به بیابان در یک طرف و اقیانوس از طرف دیگر. در سفر به امارات و تور دبی حنما برج خلیفه را بازدید کنید.

دیدارهای شبانه به دلیل چشم انداز شهر مشهور شهر دبی به خصوص از عکاسان محبوب است. برای جلوگیری از خطوط قرمز برج خلیفه در بالای" بلیط ورودی پیشاپیش خود را خریداری کنید، مخصوصا اگر قصد دارید از آخر هفته بازدید کنید.

در پشت زمین، پیچیده شدن در اطراف  برج خلیفه، باغ زیبایی طراحی ساختمان، با پیاده رو پیچیده است. بسیاری از امکانات آب از جمله چشمه دبی، بلندترین چشمه ای که در چشمه های معروف Bellagio در لاس وگاس ساخته شده است، وجود دارد.

بازار دبی

مرکز دبی مرکز برتر شهر است و ورودی به برج خلیفه و همچنین آکواریوم دبی را فراهم می کند. اگر به دنبال گزینه های سرگرمی بیشتری هستید، یک اسکیت روی یخ، منطقه ی بازی و سینما نیز وجود دارد. خرید و غذا بی پایان است و تقریبا همیشه رویدادهای خاص مانند موسیقی زنده و نمایش های مد در داخل بازار وجود دارد. مشهورترین آنها جشن سالانه خرید دبی در ماه ژانویه و فوریه و جشنواره تعطیلات تابستانی دبی در ماه های ژوئیه و اوت است.