احتمالا برای شما هم پیش آمده که  توسط یک سهل انگاری، پایتان به ظرف جوهر یا رنگ خورده و فرشتان کامل کثیف شود. از آن جایی که پاک کردن این قبیل لکه ها امر حساسی است، توصیه می شود بدون آموزش هرگز این کار را شروع نکنید. پس اگر تمیزی فرشتان برایتان مهم است، این مطلب که توسط تیم تولید محتوای قالیشویی شهرک غرب  نوشته شده است را تا انتها بخوانید.

 

اولین گام در پاک کردن لکه ها چیست؟

2

آیا از روش های تمیز کردن فرش مطلع هستید و بی گدار به آب نمی زنید؟ اولین گام در پاک کردن لکه های فرش، آگاهی از روش های عاقلانه برای تمیزی آن است زیرا  بعضی از روش ها اوضاع را بدتر می کنند و اگر دانش ما نسبت به این موضوع کافی نباشد، با دست خودمان فرشمان را از بین می بریم.

پاک کردن لکه ی جوهر از روی فرش

همانقدر که پیدا کردن یک فرش مناسب جهت زیبا جلوه دادن دکوراسیون منزل اهمیت دارد تمیز نگه داشتن آن هم بسیار مهم است. یکی از اتفاقات بدی که برای هر فرش می تواند رخ دهد ریختن جوهر روی آن است. اما باید چه کار کرد؟ چه روشی را انتخاب کرد؟ یا اولین اشتباه می تواند آخرین اشتباه باشد؟

همانطور که گفتیم اولین گام، بالا بردن آگاهی است و باید بدانیم که نوع جوهر ریخته شده روی فرش چیست.

انواع جوهر:

  • جوهر دائمی
  • جوهر بر پایه آب
  • جوهر توپ

پاک کردن هر کدام از این لکه های ذکر شده روش خاصی دارد و باید با دقت کافی انجام شود. به این نکته توجه داشته باشید که اگر جوهر مدت زمان زیادی روی فرش بماند و خشک شود پاک کردن آن بسیار دشوار می شود پس با حفظ خونسردی خود قبل از خشک شدن جوهر دست به کار شوید.

 روش از بین بردن  لکه ی جوهر دائمی

  • مرطوب کردن لکه ی ایجاد شده با الکل مالشی یا اسپری مو که روغنی نباشد
  • گذاشتن یک حوله پارچه ای تمیز و سفید روی لکه ( هرگز حوله را روی  لکه مالش ندهید، زیرا موجب پخش شدن لکه روی فرش می شود)
  • زمانی که لکه ی آن محدوه پاک شد، با یک حوله ای که به آب ولرم آغشته باشد پاک سازی را تکمیل کنید.

روش از بین بردن  لکه ی جوهر توپ

  • استفاده از اسپری مو جهت نرم شدن لکه ها
  • مانند روش قبل روی لکه ها یک حوله ی پارچه ای قرار دهید و آن را بردارید ، تا زمان پاک شدن لکه این کار را ادامه دهید.
  • در آخر، روی محل مورد نظر را مسواک بکشید.

روش از بین بردن  لکه ی جوهر  بر پایه آب

  • آب ولرم را با مقداری مایع ظرفشویی قاطی کنید
  • یک حوله تمیز و مرطوب را به صورت ضربه ای به لکه ها بزنید
  • تکرار این دو مرحله تا زمان پاک شدن کامل لکه

اگر به موقع دست به کار شده باشید می توانید به راحتی با انجام مراحل بالا لکه ها را از بین ببرید اما گاهی اوقات  مشاهده می کنید که کار از کار گذشته است و دیگر کاری از دست شما ساخته نیست و ادامه دادن تنها سبب آسیب زدن بیشتر به فرش شما می شود، در این مواقع بهترین کار سپردن فرش به یک قالیشویی معتبر است. اگر به دنبال یک قالیشویی مطمئن می گردید، می توانید با مراجعه به لینک زیر از خدمات قالیشویی ابریشم اصل بهره مند شوید:

www.abrishamasl.com

پاک کردن لکه های رنگ از روی فرش

3

تمیز نگه داشتن فرش کار سخت و پیچیده ای نیست اگر به نکاتی توجه داشته باشیم. اما بعضی آلودگی ها مانند لکه ی رنگ روی فرش ماندگار می شوند وپاک کردن آن ها به این آسانی ها نیست. همانطور که می دانید پاک کردن لکه ی رنگ، خصوصا رنگ روغنی دشوار تر از  سایر لکه هاست اما هیچ چیز غیر ممکنی وجود ندارد و اگر کمی دقت و ظرافت به خرج بدهید می توانید این لکه ها را هم از بین ببرید.

در اینجا هم اولین گام برای پاک کردن لکه های رنگ، شناسایی نوع آن است. عموما لکه های رنگی به دو قسمت تقسیم می شوند:

  1. رنگ های بر پایه آب مانند لاتکس و رنگ نقاشی
  2. رنگ های روغنی

پاک کردن لکه ی رنگ از طریق صابون

استفاده از صابون برای پاک کردن لکه های رنگ، هنگامی موثر است که لکه های رنگی هنوز خشک نشده باشند در این صورت می توانید با حل کردن صابون رنده شده و مقداری آب سرد به وسیله یک مسواک یا اسفنج رو لکه ها بکشید وسپس آبکشی نمایید، در این روش به احتمال زیاد لکه ها از بین خواهند رفت.

پاک کردن لکه ی رنگ به کمک استون و مواد شوینده

در ابتدا برای کاهش غلظت رنگ، به اندازه یک قاشق غذاخوری ماده شوینده (متناسب با جنس فرشتان)را  به مقداری آب اضافه کنید و به خوبی این دو را با یکدیگر مخلوط کنید سپس با استفاده از یک پارچه تمیز آغشته  به محلول درست شده، ضربه های آرامی به لکه ها بزنید و توجه داشته باشید که فشار زیادی وارد نشود، زیرا فشار سبب می شود که رنگ به تاروپود  فرش ما نفوذ کند.

در این مرحله برای تکمیل مرحله ی قبلی از استون کمک بگیرید و با استفاده از یک پارچه آغشته به استون به آرامی روی محل لک شده بکشید تا به مرور از بین برود.

در قالیشویی ابریشم اصل خدمات به چه صورت ارائه می شود؟

 قالیشویی ابریشم اصل با بیش از 10 سال عقبه در زمینه قالیشویی و داشتن  کادری متخصص و مسئولیت شناس آماده ارائه انواع خدمات قالیشویی از قبیل شستن فرش، قالی، موکت و مبل با بهترین مواد شوینده می باشد. در این قالیشویی  صفر تا صد  خدمات توسط  نفرات مجرب صورت می گیرد تا جای نگرانی  باقی نگذارد.